Gå til innhold

Mirakulin - Noen som har prøvd?

Bobkat

Anbefalte innlegg

Nevner det nå med en gang så ikke det ikke blir spm og kommentarer om det. Mirakulin er IKKE et narkotisk stoff.

"Mirakulin er et glykoprotein som utvinnes fra mirakelbær, en busk som vokser i Vest-Afrika (Synsepalum dulcificum eller Richadella dulcifica)" - Wikipedia

Mirakulin lurer smaksløkene til å tro at sure ting smaker søtt. Så sitron smaker som søtt godteri!

Jeg leste om mirakulin i A-magasinet for en stund siden, og jeg synes det hørtes veldig spennende ut. Faren min også. Så vi fant en side på nettet hvor man kunne bestille det fra. Så vi gjorde det og vi fikk det i posten for noen uker siden.

Det var i tablettform som vi skulle ha i munnen til den var løst opp. Vi skyntet oss med å prøve en hver, uten å tenke over hva vi kunne prøve med. Alt vi hadde i huset som var surt, var en sitron. Men det var fortsatt veldig gøy! Man får en helt annen smak enn man forventer og det ble faktisk veldig godt.

Heldigvis var det 10 tabletter i pakingen, så neste gang kommer vi nok til å planlegge litt mer og gjøre flere innkjøp av sure ting vi kan prøve med!

Så er det noen fler her som har prøvd og vil dele erfaringer med det? :p Og har kanskje noen morsomme forslag til ting vi kan prøve?

"Mirakulin smaker ikke søtt, men etter at man har smakt på mirakulin med tungen, oppfattes sure smaker, som sitron, som søte i opptil en time etterpå. I Vest-Afrika er det lille røde bæret brukt til å forbedre smaken på syrlig mat. Siden mirakelfrukten selv ikke har noen distinkt smak, har denne smaksendrende funksjonen til frukten blitt betrakte som et mirakel." - Wikipedia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...