Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Normal cpu temp? cpu kræsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen normal temp. Det er for varmt om CPU trottler og alt går i sirup.

ok, maskina står nå på 56c i snitt? krise?

pc går som smurt

Nei ikke ennå, men du nærmer deg. Har du vifteregulator installert? I så fall ville jeg anbefale deg å justere opp vifta litt. Fordel om du klarer å holde temperaturen under 50c, da har du noe å gå på ved 100% belastning en varm sommerdag.

DolKbg

Lenke til kommentar
Det finnes ingen normal temp. Det er for varmt om CPU trottler og alt går i sirup.

ok, maskina står nå på 56c i snitt? krise?

pc går som smurt

Nei ikke ennå, men du nærmer deg. Har du vifteregulator installert? I så fall ville jeg anbefale deg å justere opp vifta litt. Fordel om du klarer å holde temperaturen under 50c, da har du noe å gå på ved 100% belastning en varm sommerdag.

DolKbg

Fikk den ned til 42 :) Takk for info.

Lenke til kommentar
Nope, Pentium IV 503 (Codename: Prescott)

Hmmm, mener du 530 kanskje? I så fall har den en thermal execute på ca 68c, så 73 hørtes høyt ut. Det burde egentlig ikke gå med mindre du har disabled monitoren da? TCC skal slå til ved rundt 68c og etter det skulle ytelsen gå merkbart nedover inntil temperaturen er under den kritiske grensen igjen.

DolKbg

Lenke til kommentar

Har Asus Striker 2 formula HK. intel core 2 quad q6600 2400mhz.

Og Cpu Temp står på 46c når jeg ikke kjører noe, men når jeg kjører 3dmark06 så er temp fin helt til den tar cpu test.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre men lurer på om jeg har feil Bios oppset.

Noen som kan hjelpe meg og finne den rette bios fil å laste ned fra asus?

Lenke til kommentar

Du går inn på produktsiden hos Asus/velger download og bios.

Jeg ville bare ignorert advarslene eller satt grensen for advarsler høyere i bios. Vet da fortsatt ikke hvor du finner disse advarslene. App, evt hvilket eller bios.

Og igjen det virker ikke som du har et temp problem og CPU testen i 3DMark06 SKAL hakke.

Lenke til kommentar

Og Cpu Temp står på 46c når jeg ikke kjører noe, men når jeg kjører 3dmark06 så er temp fin helt til den tar cpu test.

Er ikke helt sikker på hva problemet ditt egentlig er. Feiler den i 3dmark06? Bruk et utility program som kan vise deg både temperaturer og viftebelastning mens du kjører noe som belaster cpu'en. Dersom temperaturen blir for høy så kan det skyldes lite effektiv vifte eller feilmontert vifte (retning eller kjølepasta). Men som sagt, sjekk viftehastigheten når temperaturen stiger.

DolKbg

Lenke til kommentar

Hmmm...

Skriver ned Handlelista min:

- OCZ 600w stealth N xstream.

- Optiarc AS-7200s dvd +rw 20x sata.

- Nexus Xir 2300 am2 og 772 cpu

- Samsung Harddisk 500gb 7200rmp

- Corsair dominator Twinx28500c5df

- Intel core 2 quad q6600 2400mhz

- Gigabyte Geforce 9800 gtx 5120mb

- Asus striker 2 formula nforce 780i sli

ah, seff: 2 120 vifter foran og bak kabinett og 3 små vifter på dominator ram.

Og det er et app(Asus AI suite) som ble med Hk som jeg bruker til å overvåke cpu og den viser 48C når jeg ikke gamer. Når jeg kjører f.eks call of duty 4 så lagger det og cpu når 60-65c =/

prob nr 2: Vet ikke hvilken av de bios filene som ligger på asus.com som passer til meg?

Endret av onelove
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva problemet ditt egentlig er. Feiler den i 3dmark06? Bruk et utility program som kan vise deg både temperaturer og viftebelastning mens du kjører noe som belaster cpu'en. Dersom temperaturen blir for høy så kan det skyldes lite effektiv vifte eller feilmontert vifte (retning eller kjølepasta). Men som sagt, sjekk viftehastigheten når temperaturen stiger.

DolKbg

Har nexus xir vifte og pipes'ene er i rettning imot dvd-rom.

http://www.nexustechnologyusa.com/ntusa/images/XiR-2300.jpg Den siden av vifta er i rettning imot IO. port

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...