Gå til innhold

Hvordan finne "riktig" programvare til Linux?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet om en side som tar for seg programvaren som eksisterer for Linux. Det jeg er på jakt etter er et sted jeg kan sjekke om de programmene jeg behøver finnes i likeverdige utgaver for Linux.

Noen ideer? Takker for svar.

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset.

Jeg driver hele tiden og vurderer å skifte til Linux. Men det er en ting som holder meg igjen: programvaren. Selv om jeg er villig til å betale for den, så er det mye leting, og av og til virker det temmelig håpløst å finne fram. De programmene jeg vil ha gode linux-alternativ til er:

- Dreamweaver

- Photoshop

+ et godt lydredigeringsprogram

Jeg vet at det er mye å forlange, men jeg er altså villig til å betale.

swanky

Lenke til kommentar
Audacity er så vidt jeg vet en av de bedre (den beste?) lydeditorene for Linux.

audacity er veldig bra, jeg droppet cooledit pro til fordel for dette flotte programmet, droppet også paintshop pro til fordel for gimp (kjører fortsatt windos, venter på mandrake 9.1 eller SuSE 8.2 for enkel programinstallering :D )

SuSE 8.2 kommer visstnok til å innholde kvalitets-videoredigerings-programvare out-of-the-box

Lenke til kommentar

Dette ser jo lovende ut. Det eneste er å finne et alternativ til Dreamweaver. Bluefish virket å være litt annerledes. Jeg har aldri hatt noe brennende ønske om å sete meg inn i håndkoding av html. Men jeg fant ut at IBM har et program som heter WebSphere - skal se om ikke det kan fylle tomrommet.

swanky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...