pologutt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Årsaken til at du mister nettdekningen, er når sim-kortet roamer mellom NWN sitt nett og NC sitt nett. Dette tar ofte litt tid før den finner det nye nettet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Årsaken til at du mister nettdekningen, er når sim-kortet roamer mellom NWN sitt nett og NC sitt nett. Dette tar ofte litt tid før den finner det nye nettet. Skjer plagsomt ofte. Faller ut av et par samtaler om dagen. Ofte folk får beskjed om at telefonen min er slått av når de prøver ringe meg også. Så blir nødt til og flytte jobb abonnementet til en annen operatør. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er jo bare å låse telefonen din til NetCom, så er problemet ditt løst. Instillinger -> Telefon -> Nettverk -> Manuelt søk. Velg så NetCom. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det er jo bare å låse telefonen din til NetCom, så er problemet ditt løst. Instillinger -> Telefon -> Nettverk -> Manuelt søk. Velg så NetCom. Ja, det er jo også en løsning. Om de lar meg da, MTU lot meg ikke gjøre det Har ikke lest noe om det i vilkårene til NwN så burde ikke være noe problem. Men tror vi bytter til tilbake til Netcom uansett da det er flere som har klaget etter vi gikk over til NwN. Lenke til kommentar
adale Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg satte i OneCall-kortet mitt idag. Ble svært skuffet, fordi det ikke går an å slå av PIN-kode kontroll. De har faktisk slått av denne muligheten i SIM-kortet. Da jeg oppdaget det, hadde jeg allerede betalt inn 100 kr. Bør jeg få de pengene tilbake dersom de ikke kan gi meg et nytt og fritt SIM-kort? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg satte i OneCall-kortet mitt idag. Ble svært skuffet, fordi det ikke går an å slå av PIN-kode kontroll. De har faktisk slått av denne muligheten i SIM-kortet. Da jeg oppdaget det, hadde jeg allerede betalt inn 100 kr. Bør jeg få de pengene tilbake dersom de ikke kan gi meg et nytt og fritt SIM-kort? Har ikke dette noe med utenlandsroiming å gjøre? At du må legge på et 1-tall foran eller noe? Kodekontroll synes nå jeg er en stor fordel om f.eks tlfen skulle bli stjålet. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det er jo bare å låse telefonen din til NetCom, så er problemet ditt løst. Instillinger -> Telefon -> Nettverk -> Manuelt søk. Velg så NetCom. Ja, det er jo også en løsning. Om de lar meg da, MTU lot meg ikke gjøre det Har ikke lest noe om det i vilkårene til NwN så burde ikke være noe problem. Men tror vi bytter til tilbake til Netcom uansett da det er flere som har klaget etter vi gikk over til NwN. Hjalp ikke stort i sette den til og bare bruker Netcom heller .... mister fortsatt dekning, men nå får jeg heller bare beskjed om å velge nett når den får problemer... Lenke til kommentar
breathe Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 OneCall har begynt å ta betalt for oppstartsavgift, selv om du ikke har brukt av de gratis ringeminuttene. Dette, i mine øyne, gjør OneCall Faktura til et dårligere produkt enn Tele2 Sheriff. Bytter selv i kveld :-) Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg satte i OneCall-kortet mitt idag. Ble svært skuffet, fordi det ikke går an å slå av PIN-kode kontroll. De har faktisk slått av denne muligheten i SIM-kortet. Da jeg oppdaget det, hadde jeg allerede betalt inn 100 kr. Bør jeg få de pengene tilbake dersom de ikke kan gi meg et nytt og fritt SIM-kort? Opplevde det samme da jeg ble overført fra IPEA. På mail til Onecall kundeservice om dette fikk jeg til svar; "Hej, Vi har før tilfællet valt att ha tvang på PIN kode før våra kunder. Detta ær først och fræmst med tanke på missbruk av telefoner, samt att våra SIM kort ikke får brukes i larm, heiser etc. Håper detta ikke steller till med problem før dig, då det ær ett måste just nu." Men etter prisendringen, har jeg valgt å gå over til Tele2 Sheriff. Men de har vel også fjernet denne muligheten, eller aldri hatt det? Lenke til kommentar
adale Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Onecall har altså gjort dette for å sperre for bruk av SIM-kort i f.eks alarmer. Men de lukker seg selv da ute fra alle potensielle iPhone-brukere som vil hacke telefonen. Jeg vet ikke om Tele2 har sperret det, men jeg fant tilslutt Talkmore som ikke har sperret muligheten. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Onecall har altså gjort dette for å sperre for bruk av SIM-kort i f.eks alarmer. Men de lukker seg selv da ute fra alle potensielle iPhone-brukere som vil hacke telefonen. Så det gjelder bare de som vil jailbreake? For jeg har pinkode på SIM-kortet jeg bruker i iPhonen min. Lenke til kommentar
adale Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Onecall har altså gjort dette for å sperre for bruk av SIM-kort i f.eks alarmer. Men de lukker seg selv da ute fra alle potensielle iPhone-brukere som vil hacke telefonen. Så det gjelder bare de som vil jailbreake? For jeg har pinkode på SIM-kortet jeg bruker i iPhonen min. ja, det gjelder ikke en Netcom-bundet telefon Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 .. Man kan ikke ha pin kode på jailbreaka iphone? Lenke til kommentar
adale Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 jo når den er det, men ikke når prosessen starter. Slik var det med den gammle iPhone versjonen i hvertfall. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Onecall har altså gjort dette for å sperre for bruk av SIM-kort i f.eks alarmer. Men de lukker seg selv da ute fra alle potensielle iPhone-brukere som vil hacke telefonen. Så det gjelder bare de som vil jailbreake? For jeg har pinkode på SIM-kortet jeg bruker i iPhonen min. ja, det gjelder ikke en Netcom-bundet telefon Eller hvis man har 3G utgaven med lovlig opplåst abonnement Lenke til kommentar
deer Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Er det noen som vet hvilke krav Tele2 (Sheriff) stiller i kredittsjekken sin? Jeg er student og besto den ikke. Har ingen betalingsanmerkninger eller dårlig kundeforhold til noen. Men hvis de stiller krav til skattbar inntekt er jo det grunnen. Irriterende at jeg ikke får bytta fra OneCall. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Er det noen som vet hvilke krav Tele2 (Sheriff) stiller i kredittsjekken sin? Jeg er student og besto den ikke. Har ingen betalingsanmerkninger eller dårlig kundeforhold til noen. Men hvis de stiller krav til skattbar inntekt er jo det grunnen. Irriterende at jeg ikke får bytta fra OneCall. Høres rart ut. Hadde 20 000kr i inntekt i fjord (Altså bare frigrensa), ikke noe problem i det hele tatt. Endret 4. september 2008 av Gordion Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ja, og tror ikke Tele2 har andre krav enn det OneCall har, sikker på at du ikke har noen ubetalte regninger? Ellers kan du jo kontakte dem og høre, en jeg kjenner fikk avslag på kredittvurdering en gang han også. Han fikk beskjed om å høre med selskapet som gjorde kredittvurderingen, og de sa at de ikke hadde noe negativt registrert på han, og at de ikke hadde gitt operatøren noe grunn til at han ikke skulle få abonnementet. Etter litt frem og tilbake fikk han det han skulle. Lenke til kommentar
deer Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Er det noen som vet hvilke krav Tele2 (Sheriff) stiller i kredittsjekken sin? Jeg er student og besto den ikke. Har ingen betalingsanmerkninger eller dårlig kundeforhold til noen. Men hvis de stiller krav til skattbar inntekt er jo det grunnen. Irriterende at jeg ikke får bytta fra OneCall. Høres rart ut. Hadde 20 000kr i inntekt i fjord (Altså bare frigrensa), ikke noe problem i det hele tatt. Har nå snakka med både Tele2 og Lindorff, og kundebehandleren hos Tele2 mente du ikke ville bestått kredittsjekken bare pga. de 20 000... Jeg hadde ingen betalingsanmerkninger, men lav inntekt (flere ganger høyere enn 20 000) - og ble avvist pga. sistnevnte. Har du vært kunde hos Tele2 før? Hun sa dette kunne bidra til grønt lys, ettersom de ser at du har greid å betale regningene tidligere, på tross av lav inntekt. Jeg ba om å få dokumentere betalte fakturaer i 1,5 år hos min nåværende leverandør, men det spilte ingen rolle - "kredittsjekken er automatisk". Hvis de ikke vil ha pengene mine, skal de få slippe!! Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Er det noen som vet hvilke krav Tele2 (Sheriff) stiller i kredittsjekken sin? Jeg er student og besto den ikke. Har ingen betalingsanmerkninger eller dårlig kundeforhold til noen. Men hvis de stiller krav til skattbar inntekt er jo det grunnen. Irriterende at jeg ikke får bytta fra OneCall. Høres rart ut. Hadde 20 000kr i inntekt i fjord (Altså bare frigrensa), ikke noe problem i det hele tatt. Glem det meldinga der, kom på at abonnementet faktisk er registrert på mamma. Ikke rart det gikk igjennom kredittsjekken (Fastlønna hennes ligger på 600 000kr). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå