Gå til innhold

De ansatte saksøker Apple

Anbefalte innlegg

Så selv "Pirates of Silicone Valley" for ikke lenge siden. Selv om de brukte Bill Gates som den store stygge ulven. Så kan jeg ikke si at jeg hadde ett spesielt godt inntrykk av Steve Jobs heller.

Hehe, nå var hverken Gates eller Jobs med i den filmen. Derimot så du et par B-skuespillere som framstilte filmskapernes dramatiserte tolkning av de to personene, og en historie som er løselig basert på faktiske hendelser. Men filmen er temmelig langt unna en objektiv, dokumentarisk framstilling. Mulig at Jobs og Gates er framstilt som to store drittsekker i filmen, men om det var tilfelle i virkeligheten og om det er tilfelle nå 25 år senere, det finner du ikke ut av å se den filmen. Du er jo ikke så naiv at du tror alt du ser på TV eller leser i avisen eller på nettet, er du vel? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skremmendes å lese alle dere som jobber overtid uten betaling, viser jo at dere apple user ikke er de smarteste.
Mener du virkelig at det kun er Apple-ansatte som jobber overtid uten å få betalt for det? I såfall er konklusjonen klar: Du er antagelig ikke verdens største idiot, men du stod vel neppe først i køen da vettet ble utdelt heller. :whistle:
Lenke til kommentar
Det øyeblikket noen nevner noe negativt om Apple, kravler disse menneskene ut av treverket.

Jeg kan simplifisere for deg.

Alt Apple gjør er ikke det eneste rette. Steve Jobs er ikke Gud, og det er garantert en masse barnearbeid involvert i konstruksjonsprosessen til applehardware.

At Apple står bak, gjør ikke dette ok.

Takk.

He he... og samtidig kralver "apple hatere"/microsoft fanboysene frem ut av treverket sitt og rakker enda mer ned på Apple...

Nei, det er ikke ok alt det Apple gjør. Men som sagt, de er ikke de første, og heller neppe det siste firmaet som gjør noe slikt.

Garantert masse barnearbeid? Hvor har du de påstandene fra? Eller henter du de bare rett ut i fra lufta? Tull og vas.

Det er jo bare Microsoft fanboys eller Apple hatere som deg som påstår at noen mener at Steve Jobs er en gud.

Lenke til kommentar
Skremmendes å lese alle dere som jobber overtid uten betaling, viser jo at dere apple user ikke er de smarteste. Hver gang jeg jobber overtid så fører jeg alltid det opp, når sjefen så maser om å ta det i fridager ler jeg av han og refere til reglene. Stå på ditt og få betalt.

Akkurat ja... Så du tror det bare er Apple brukere som jobber overtid uten betaling... Det viser bare hvor mye innsikt du har.

Lenke til kommentar
Det kan jo virke som at Apple mener det er belønning nok å jobbe for dem.

Så selv "Pirates of Silicone Valley" for ikke lenge siden. Selv om de brukte Bill Gates som den store stygge ulven. Så kan jeg ikke si at jeg hadde ett spesielt godt inntrykk av Steve Jobs heller.

Begge blir vel fremstilt som kyniske, kanskje Steve Jobs mer enn Gates mot sine ansatte.

Man skal selvsagt ikke ta filmen for god fisk, men faktum er at det er få slike grundere og bedrifter generelt som kommer seg opp og frem uten å tråkke på noen tær.. og vel så det. Apple og MS var tross alt ikke enestående, dvs bortsett fra at de lyktes og det er ikke kun dyktighet som er årsaken til at de har hatt suksess.

Lenke til kommentar
Det kan jo virke som at Apple mener det er belønning nok å jobbe for dem.

Begge blir vel fremstilt som kyniske, kanskje Steve Jobs mer enn Gates mot sine ansatte.

Man skal selvsagt ikke ta filmen for god fisk, men faktum er at det er få slike grundere og bedrifter generelt som kommer seg opp og frem uten å tråkke på noen tær.. og vel så det. Apple og MS var tross alt ikke enestående, dvs bortsett fra at de lyktes og det er ikke kun dyktighet som er årsaken til at de har hatt suksess.

Litt off-topic: The Triumph of the Nerds(1,2,3) er en veldig god dokumentar. Også her nevnes det at Jobs var svært krevende overfor sine ansatte.

Lenke til kommentar
Skremmendes å lese alle dere som jobber overtid uten betaling, viser jo at dere apple user ikke er de smarteste. Hver gang jeg jobber overtid så fører jeg alltid det opp, når sjefen så maser om å ta det i fridager ler jeg av han og refere til reglene. Stå på ditt og få betalt.

Akkurat ja... Så du tror det bare er Apple brukere som jobber overtid uten betaling... Det viser bare hvor mye innsikt du har.

Øøh. Jeg tror han refererte til bl.a. alle i denne tråden som har skrevet om flexitid over overtidsbetaling. Ikke at apples ansatte får flexitid en gang. Det som er litt morsomt er at det er ordentlig mange som reagerer med "Waaah, hvorfor er APPLE badguyen daaa? De er ikke de eneste som gjør det! :(", denne tråden omhandler faktisk at de ansatte saksøker apple på GRUNN av elendige arbeidsforhold. Ikke at det finnes andre selskap som og gjør lignende ting, tvinger ansatte til å ta det ut i flexitid etc., den handler om at Applehar gjort noe ulovlig, og får konsekvenser for det. Gi faen i forsvare selve selskapet mot "microsoft fanboys" og "apple-hatere" og prøv heller å finne et godt forsvar for det de har gjort mot sine ansatte annet enn "de er ikke de eneste som gjør det", for, når sant skal være sagt, så er ikke det et forsvar i det hele tatt.
Lenke til kommentar
Gi faen i forsvare selve selskapet mot "microsoft fanboys" og "apple-hatere" og prøv heller å finne et godt forsvar for det de har gjort mot sine ansatte

Hvorfor det? Hvorfor forsvare noe som åpenbart er en tvilsom praksis? Tror du at Mac-fanboys har skrevet en livslang slavekontrakt med Apple som tilsier at de er pålagt å forsvare absolutt alt Apple gjør?

Lenke til kommentar

POENGET i det opprinnelige innlegget mitt var, trass hva du måtte tro, eller enda verre, ANTA, at om de først skulle forsvare noe, kunne de forsvare det som var saken, og ikke apple som firma, eller hva nå enn andre firma måtte gjøre. Så setter vi en strek for å leke litt tett der.

Lenke til kommentar
denne tråden omhandler faktisk at de ansatte saksøker apple på GRUNN av elendige arbeidsforhold. Ikke at det finnes andre selskap som og gjør lignende ting, tvinger ansatte til å ta det ut i flexitid etc., den handler om at Applehar gjort noe ulovlig, og får konsekvenser for det. Gi faen i forsvare selve selskapet mot "microsoft fanboys" og "apple-hatere" og prøv heller å finne et godt forsvar for det de har gjort mot sine ansatte annet enn "de er ikke de eneste som gjør det", for, når sant skal være sagt, så er ikke det et forsvar i det hele tatt.

Nok en gang for de litt tungnemme: Denne tråden omhandler _én_ ansatt som har saksøkt Apple på grunn av _angivelig_ manglende overtidskompensasjon. Kanskje er det grunnlag for det, kanskje ikke. Problemet er at vi ikke har sett arbeidskontrakten til vedkommende, eller timelistene, eller oversikt over andre fakta i saken. Det er en grov _feil_ av enkelte "forståsegpåere" her å anta at noen er skyldig fordi de blir saksøkt. Det er domstolens jobb å dømme, dersom saken i det hele tatt kommer så langt. Så nei, det er ikke min eller andres jobb å forsvare Apple, og det er ikke vår jobb å forsvare eller fordømme påstander om handlinger som vi i det hele tatt ikke har fått klarlagt bevis for. Kanskje skal vi la juristene gjøre sitt før vi tar stilling til om Apple har handlet rett eller galt i forhold til loven...det er ikke spesielt lurt å dømme noen på grunnlag av noe man kun tror eller antar...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747
FY FAEN.

Det er ikke noe nytt at hw's artikler har skammelig nermet seg it-avisenkvalitet LENGE, MEN NÅ har noen satt kroken på kaka. Jeg venter nå på den siste biten i puslespillet: "Aller internett kjøper tek.no nettverket. Sidene fusjoneres med IT-avisen og Tore Neset blir forummoderator. Det meldes også at Arsæll Benediktson overtar redaktøransvaret umiddelbart".

Det å hente nyheter fra IT-avisen.... hvor langt kan man synke? Det var mange som spådde hardware.no's undergang da de ble en del av edda media, og JAGGU fikk de rett.

Helt enig. HW.no burde kutte alle bånd til ITavisen, VG og andre tabloider. Men det skjer nok aldri.

Har gått over til www.teknofil.no og www.mobilen.no i det siste :)

Lenke til kommentar
Nok en gang for de litt tungnemme: Denne tråden omhandler _én_ ansatt som har saksøkt Apple på grunn av _angivelig_ manglende overtidskompensasjon. Kanskje er det grunnlag for det, kanskje ikke. Problemet er at vi ikke har sett arbeidskontrakten til vedkommende, eller timelistene, eller oversikt over andre fakta i saken. Det er en grov _feil_ av enkelte "forståsegpåere" her å anta at noen er skyldig fordi de blir saksøkt. Det er domstolens jobb å dømme, dersom saken i det hele tatt kommer så langt. Så nei, det er ikke min eller andres jobb å forsvare Apple, og det er ikke vår jobb å forsvare eller fordømme påstander om handlinger som vi i det hele tatt ikke har fått klarlagt bevis for. Kanskje skal vi la juristene gjøre sitt før vi tar stilling til om Apple har handlet rett eller galt i forhold til loven...det er ikke spesielt lurt å dømme noen på grunnlag av noe man kun tror eller antar...

Syns du glemmer noe vesentlig i innlegget ditt. Det at saksøker er en _tidligere_ ansatt. For hadde han klaget på manglende ovetidsbetaling og/eller nektet å jobbe ubetalt overtid mens han var ansatt, hadde han sannsynligvis fått fyken. Det trenger man faktisk ikke å se noen arbeidskontrakt for å konkludere med hvis man kjenner bransjen og lovgivingen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...