cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 I dag røyk enten hovedkortet eller prosessoren i en PC her hjemme. Mest sannsynlig er det hovedkortet, men siden jeg ikke får tak i ny prosesor som fungerer med dette kortet får jeg ikke testet. Hovedkortet ble kjøpt for 1 år og 11 måneder siden. Jeg sitter her og lurer på om jeg skal gidde å reklamere på det. a) Jeg kan ikke være 100% sikker på at det er hovedkort og ikke prosessor. Dersom det viser seg å være prosessor må jeg betale frakten og sånn. b) Denne maskinen er nødt for å fungere snarest mulig. Derfor må jeg uansett bestille nytt hovedkort og ny prosessor i kveld. c) Det har jo vært utrolig mye lyn og torden i Oslo siste måneden. Det kan godt tenkes at det er dette som har tatt knekken på det (dog er det rart at ingen andre maskiner har fått samme problem). Så hva synes dere folkens, burde jeg reklamere? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Gir hovedkortet noe lyd fra seg? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Nei. Ikke i det hele tatt. No POST no nada. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har du sjekket PSU? De har til vane å være noe av det første som ryker i tordenvær. Hatt en del av de på jobben i det siste for å si det slik. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Har ikke sjekket PSU, men både vifter og disker spinner opp, så jeg antok at PSU-en var i orden. Har uansett nå bestillt nytt hoved kort, ny CPU og ny PSU (en stillegående en denne gangen). Har også bedt om RMA# på hovedkortet. Jeg håper bare ps går med på å enten heve kjøpet eller gi "store credit" siden jeg allerede har bestillt et nytt hovedkort (hovedkortet det er snakk om er ikke i salg lenger) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Da er det mest sannsynlig hk eller noe annet som er defekt. Endret 11. august 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Joda. Jeg har eliminert alt annet enn hk og prosessor. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ja, du kan reklamere på hovedkort. Hovedkort er elektronikk som skal vare vesentlig lengre enn 2 år. Jeg fikk i alle fall pengene tilbake når jeg sa det. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Joda. Jeg vet jeg kan. Det jeg egentlig lurte på var om det var verdt det. Håper dog at de går med på å heve kjøpet så jeg ikke blir stuck med et ekstra hovedkort jeg ikke har behov for. Det haster nemlig å få pc-en kjørende siden alt av tv signaler går gjennom den. Tror det blir litt sure miner i hjemmet om ikke tv-en fungerer i mange uker mens jeg venter på en reklamasjon. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Om det er verd det? Hva har du å tape? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Hehe. Siden jeg i utgangspunktet var usikker på om det var HK eller CPU så hadde jeg porto+feilsøkingsgebyr å tape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå