kinaputt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Hei, jeg har kjøpt meg en Kenwood KRF-V6200D, jeg bruker optisk kabel til data'en. Men jeg får ikke lyd på mer enn to høytalere, jeg vet at de andre jeg har prøvd fungerer. Jeg har prøvd å konfigurere lydkort og receiveren uten resultater. Jeg bruker: Speaker A som funger men jeg får ikke Speaker B, center og surround utgangene til å fungere. Takker for svar på forhånd! Endret 11. august 2008 av kinaputt Lenke til kommentar
tevil Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 ER ofte innstillinger i media-avspilleren som du må sette på optisk / Spdif. Options - output - spidf er stikkord. I MPC : View - options - playback output. Se på høyre side, under direct show audio velg Direct show spdif grensesnitt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Musikk er som oftest i 2 kanaler, så da må det tvinges i surround (det er bare tull syns jeg, for lydbildet blir helt feil) og filmer som er lastet ned/rippet er ofte kun i stereo. Så det kan ha noe med dette å gjøre. "tvungen" surround er often en innstilling på reciveren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ja, man har somregel en 5.1-/7.1-stereofunksjon på receiveren og/eller fjernkontrollen. Som du sier blir lydbildet helt feil, så jeg vil heller anbefale å koble til en DVD-spiller å se om du får 5.1-lyd på en film. Denne kobler du til via en optisk- eller koaksial kabel. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Tenkte umiddelbart på typiske HD-filmer som har DTS-lyd jeg da. Eller avspilling av DVD-R via programvare på pcen. Men som guttene over sier, hvis du ikke har flerkanals kilde, bør du ikke tvinge lyden i fem kanaler. Det blir bare tull. Et eksempel på når du kan gjøre dette er hvis du har sitteposisjonen utenfor stereoanleggets "sweetspot" og sitter bak fronthøyttalerene. Da pleier jeg sette på 5 kanals så får jeg bakhøyttalerne til å sende lyden mot meg. Gjør dette med radiosendinger og vanlig musikk på lavt volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå