deo4711 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Lykke til, både med gjenoppbygging og enkeltemnene. Kjenner igjen den følelsen ja, har vært igjennom noen runder med diverse mediasoftware, gitt opp, reinstallert alt fra bunnen av (inkl os), glemt hva jeg gjorde mistet oppsett. Mange timer bortkastet. Men nå ser jeg lysere på det meste. Har endelig et stabilt system med både OL og filmer i full HD, måtte det bare vare en stund. DolKbg Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Takker. Jupp. Jeg hadde endelig et system jeg var virkelig fornøyd med etter at jeg til slutt gav opp og skiftet til Linux (årsaken til at jeg ikke gjorde dette da jeg først startet mitt PVR eventyr for 4-5 år siden var rett og slett at alle grafikkortene som ligger slengt rundtforbi her er ati kort. ATI+Linux=fare for at menn i hvite frakker kommer og henter deg). Systemet har ruslet og kjørt borti hjørnet i nærmere 2 år nå helt uberørt og helt uten problemer. Eneste gangene jeg faktisk har måttet gjøre noe som helst var når jeg ville legge til noe nytt, f. eks. da jeg fikk et kick og fant ut at jeg ville skrive et python script på telefonen slik at jeg kunne styre TV-en via Wlan fra telefonen ) Så nå krysser jeg fingrene for at disken er inntakt slik at jeg slipper å skrive alle automatisjonsskriptene mine på ny. Og så fort maskinen er fungerende så skal rsync installeres og automatisk kjøre backup hver natt. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 22 innlegg og ingen har vurdert strømforsyningen som mulig årsak? Eller har jeg gått glipp av den biten? At noe spinner opp betyr ikke at strømforsyningen er i orden. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Det er forøvrig tatt i en annen tråd (jeg fikk tips der). PSU er målt og både 12, 5 og 3.3V var innenfor det jeg ville kalt normale verdier. Alle verdiene var litt høye, men under 2% over. Men takk for tipset tormoddf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå