aksjetrading Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Får prøve å lage en tråd som ikkje tar like mye av som den forrige om brannfakkel om foto. Skal fotografere på et utested for en kompis. Han er DJ. Skal også ta bilder av gjester, og dansere. Noen tips om utstyr, bilder som bør taes? osv? så langt har jeg bestemt meg for å leke med lys og lukketider over DJ bordet, for å skape noen feite bilder. Alle innspill er ønskelig. PS. Utestedet har skilt om at foto foregår, så det er fritt frem for å ta bilder av alle gjester. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 PS. Utestedet har skilt om at foto foregår, så det er fritt frem for å ta bilder av alle gjester.Det hadde vært fritt frem for å ta bilder selv om det ikke hadde vært skiltet. Det er derimot ikke fritt frem for å publisere bildene, uansett om det står skilt eller ikke. Lenke til kommentar
solaas Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Stativ og lysterke objektiver. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 PS. Utestedet har skilt om at foto foregår, så det er fritt frem for å ta bilder av alle gjester.Det hadde vært fritt frem for å ta bilder selv om det ikke hadde vært skiltet. Det er derimot ikke fritt frem for å publisere bildene, uansett om det står skilt eller ikke. skal vi vedde? Ka med å prøve å holde tråden til det eg spør om, og ikkje pirke som normalt? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er derimot ikke fritt frem for å publisere bildene, uansett om det står skilt eller ikke.skal vi vedde? Skilt kan ikke overprøve norsk lovverk, så nei - du står ikke fritt til å publisere bildene. Som alltid må du spørre dem som er med på bildet, om de ikke er i offentlighetens interesse og er en vesentlig del av motivet. Dessuten skriver du "Alle innspill er ønskelig" i førsteposten, det vil være klokt av deg å fjerne en slik tekst om du ikke ønsker innspill på enkelte områder, utover det du spør om. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg spurte om noe i samme dur i forrige måned mulig du får noe ut av denne posten. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=982941 PostScript: Du virker litt aggresiv... få deg Sink (nei jeg vet du ikke spurte.) Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Stativ og lysterke objektiver. stativ kan være lurt mange plasser. men kordan har du tenkt å dra et stativ rundt i et danselokale? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 stativ kan være lurt mange plasser. men kordan har du tenkt å dra et stativ rundt i et danselokale?Monopod er i hvert fall gunstig, kan også brukes til å støtte opp kameraet bedre mot kroppen for lengre eksponeringer. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Skal du ta bilder av folk som danser i et mørkt lokale, kan det by på utfordringer uansett hvor lyssterkt objektivet er. Et triks du kan bruke er å sette på relativt høy ISO (800) og en lukkertid på 1/15 sekund eller deromkring. Så kombinerer du dette med blits (helst trådløs, fra siden) med synkronisering mot bakgre gardin. Da får du med mye av lyset i rommet (dog med "motion blur"), men det som er nært nok og er i blits-lyset blir frosset i bevegelsen og helt skarpt. Effekten blir ganske bra dersom utført riktig. Man beholder mye av lyset i rommet uten at blitsen tar overhånd, og det blir mer liv og bevegelse i bildet. Her er et lynkjapt eksempel jeg fant med et google-søk: http://www.johnwmacdonald.com/blog/2007/11...-garde-bar.html Endret 11. august 2008 av Kjell Arne Steinsvik Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jeg spurte om noe i samme dur i forrige måned mulig du får noe ut av denne posten.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=982941 PostScript: Du virker litt aggresiv... få deg Sink (nei jeg vet du ikke spurte.) takk for link. men konsert behersker eg godt nok til å selge bilder til band. Jeg er agressiv. Synes du det er rart? Dette er xxxx. gang på rad at folk skal kverulere med et eller 2 ord og prøver å avspore mine tråder. Håper det ikkje skjer flere ganger. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Skal du ta bilder av folk som danser i et mørkt lokale, kan det by på utfordringer uansett hvor lyssterkt objektivet er. Et triks du kan bruke er å sette på relativt høy ISO (800) og en lukkertid på 1/15 sekund eller deromkring. Så kombinerer du dette med blits (helst trådløs, fra siden) med synkronisering mot bakgre gardin. Da får du med mye av lyset i rommet (dog med "motion blur"), men det som er nært nok og er i blits-lyset blir frosset i bevegelsen og helt skarpt. Effekten blir ganske bra dersom utført riktig. Her er et lynkjapt eksempel jeg fant med et google-søk: http://www.johnwmacdonald.com/blog/2007/11...-garde-bar.html Dette var gode ting. Tusen takk! Det er dette jeg ser for meg. Skape action ut av DJen, og danserne. Det er et av bynes mest populære steder. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Tipset om blits på bakre gardin er veldig bra. Hvis blitsen har mulighet for det er også stroboskopisk effekt kult - jeg veit at SB-800 har den muligheten, usikker på andre. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt med det breieste tilgjengelige objektivet, en 800, blitskabel, noe lyssterkt og kanskje en kort telezoom. Stativ kan være glupt, bare sett på en stropp på det og sleng det over skuldra. Noe jeg ville prøvd på hadde vært å for eksempel sette opp et stativ og ta et nærbilde av miksebordet til DJ-en på lang lukkertid, gjerne lyssatt med blits fra siden. Men det kan selvfølgelig bli vanskelig under såpass trange forhold. Dessuten blir vel det falskt og kjedelig, siden miksebordet ikke viser følelser. PS: strengt tatt tror jeg det er lov å publisere bildene, siden det godt kan ha allmenn interesse, og det er ikke nødvendigvis lett å identifisere enkeltpersoner heller. Bare ikke ta eller bruk bilder av folk som drikker seg drita og spyr på hverandre, det kan bli pinlig. Brukt hodet så går det nok bra Endret 11. august 2008 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Tipset om blits på bakre gardin er veldig bra. Hvis blitsen har mulighet for det er også stroboskopisk effekt kult - jeg veit at SB-800 har den muligheten, usikker på andre. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt med det breieste tilgjengelige objektivet, en 800, blitskabel, noe lyssterkt og kanskje en kort telezoom. Stativ kan være glupt, bare sett på en stropp på det og sleng det over skuldra. Noe jeg ville prøvd på hadde vært å for eksempel sette opp et stativ og ta et nærbilde av miksebordet til DJ-en på lang lukkertid, gjerne lyssatt med blits fra siden. Men det kan selvfølgelig bli vanskelig under såpass trange forhold. Dessuten blir vel det falskt og kjedelig, siden miksebordet ikke viser følelser. gode tips. SB800 er under bestilling. Jeg kommer nok til å gå for blits tricket for å skape liv både hos DJen og danserne. Jeg kommer aldri i verden til å bruke et vanlig stativ. Det må isåfall bli et et bens stativ. Ka med sikkertheten med å slenge opp et stativ alle kan snuble i? Forsvinner praktisk sans io all paragraf ridningen? OG PS. selv om jeg tok for meg falske og oppstilte bilder, betyr ikkje det at jeg aldri kommer til å ta dem. Bare påpekte at ka eg har opplevd innen gate og feriebilder. Og eks på ka eg mener kommer ganske snart. Så slip knivene Endret 11. august 2008 av aksjetrading Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Tipset om blits på bakre gardin er veldig bra. Hvis blitsen har mulighet for det er også stroboskopisk effekt kult - jeg veit at SB-800 har den muligheten, usikker på andre. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt med det breieste tilgjengelige objektivet, en 800, blitskabel, noe lyssterkt og kanskje en kort telezoom. Stativ kan være glupt, bare sett på en stropp på det og sleng det over skuldra. Noe jeg ville prøvd på hadde vært å for eksempel sette opp et stativ og ta et nærbilde av miksebordet til DJ-en på lang lukkertid, gjerne lyssatt med blits fra siden. Men det kan selvfølgelig bli vanskelig under såpass trange forhold. Dessuten blir vel det falskt og kjedelig, siden miksebordet ikke viser følelser. gode tips. SB800 er under bestilling. Jeg kommer nok til å gå for blits tricket for å skape liv både hos DJen og danserne. Jeg kommer aldri i verden til å bruke et vanlig stativ. Det må isåfall bli et et bens stativ. Ka med sikkertheten med å slenge opp et stativ alle kan snuble i? Forsvinner praktisk sans io all paragraf ridningen? OG PS. selv om jeg tok for meg falske og oppstilte bilder, betyr ikkje det at jeg aldri kommer til å ta dem. Bare påpekte at ka eg har opplevd innen gate og feriebilder. Og eks på ka eg mener kommer ganske snart. Så slip knivene Skulle du brukt trebeinsstativ hadde det jo helst blitt satt opp i en krok eller noe, men hvorvidt det er vits i det kommer ann på stilen du er ute etter. Tipper at du ikke har behov for det uansett, siden det er folk du først og fremst er ute etter å ta bilder av (ikke sant?) Når det gjelder den lille kommentaren min så var det bare litt "mobbing" som du ikke behøver å bry deg om, jeg hadde bare lyst til å kommentere det Forresten en ting til. Hvis du har en monopod så kan du feste en blits i den og koble det hele på kameraet med en TTL-kabel. Da kan få bedre muligheter for interessant lys enn du ville fått med bare en kabel, siden lyset i så fall nesten alltid vil ende opp med å komme øverst fra venstre. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Har slettet 9 innlegg nå. Trådstarteren ber om hjelp og tips til hvordan han skal gå fram når han skal fotografere på et utested, kan dere ikke klare å holde dere til det emne istede for å vise deres kamera-peniser ovenfor hverandre? Hold dere off-topic og diskutere heller emnet. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Chris Weeks tar mye kult i club-sjangeren i L.A http://www.uber.com/chrisweeks Tror han har endel oppe på uber siden sin, sjekk om du finner noe. Du kan evt. maile han om tips, han er veldig hjelpsom / hyggelig, var ihvertfall det med meg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet og forumstyret å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding. Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte. Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå