Gå til innhold

Hjelp med oppsett, gamer pc 5000 kr ?

Anbefalte innlegg

Hei :) Tenkte og kjøpe en pc på rundt 5 tusen. Den skall brukes mest til gaming og jeg tenkte at min bror kan bygge den, så trenger bare deler. Og vær snill, ikke kom med kommentarer om at jeg ikke får noen gamer pc til den prisen osv... Jeg kan INGENTING om hardware osv så vær snill ikke spør meg om sånt :p Her er det jeg har tenkt ut, resten tenkte jeg at dere fikk bestemme :p Her er det jeg har tenkt ut så langt:

Kabinett: Liker kabinetter veldig clean og ikke så mye tull på de, også skall jeg oppgradere denne pc'n etterhvert som jeg får mere penger så det må være "framtidsrettet"

Harddisk: Har tenkt på en intern på 100 gig til systemdisk også en ekstern på 300 gig til diværse annet. NB: Denne skall brukes til torrent traffikk, altså mye lesing og skriving døgnet rundt så må være kvalitet.

Også trenger jeg en dvd brenner, men viss det koster mye er den bare og kutte ut for er egentlig ikke så viktig.

Tastatur: Tenkte på et med ikke noen ekstra knapper (snarvei til internett, mail lyd osv)

Mus: Tenkte på ei mus med hjul (scroll?) og med tilbake og fram knapper på siden.

Skjerm: Trenger ikke å være mer en 17-19 tommer.

Operativsystem: Det får jeg tak i selv så trenger ikke og tenke på det.

Noen som årsker og lage et oppsett til meg ? :)

Mvh

Pizzaen :)

Edit: Glemte og nevne at den skall være en stasjonær :p

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men trenger en ekstern, ikke en stor intern. Også vill jeg gjerne ha en skjerm og nyte det hele på :p Også i tilegg hadde det vært fint om du kunne laget handlelisten inn på prisguiden.no istede for komplett :)

Flott det du har gjort, klager ikke bare sånn at det er klart :)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Du har et lite problem med budsjettet ditt... et skjermkort til spilling koster litt over 1000kr. En skjerm koster 1500kr. Kabinett koster 800kr. Harddisk koster 500kr. Cpu koster 500kr. Ram koster 500kr. Hovedkort koster 600kr.

Er du økonomisk og skikkelig på sparebluss, får du tastatur og mus til under 300, og dvd-brennern koster 150kr.

Ekstern harddisk koster ca 500kr.

Det er grovt sett det du må forvente å betale for utstyret. Da får du OK vare, ikke billig dritt som du kommer til å irritere deg over.

komplett spill-pc til 5000kr er vanskelig uten å måtte droppe noe vesentlig. Du har ikke noen bekjente som har en skjerm til overs du kan få? Eventuelt snike deg bort til et el-utstyrsmottak natterstid og se om du finner kabinett og skjerm i søpla der? Utrolig hva folk kaster...

Lenke til kommentar
Du har et lite problem med budsjettet ditt... et skjermkort til spilling koster litt over 1000kr. En skjerm koster 1500kr. Kabinett koster 800kr. Harddisk koster 500kr. Cpu koster 500kr. Ram koster 500kr. Hovedkort koster 600kr.

Er du økonomisk og skikkelig på sparebluss, får du tastatur og mus til under 300, og dvd-brennern koster 150kr.

Ekstern harddisk koster ca 500kr.

Det er grovt sett det du må forvente å betale for utstyret. Da får du OK vare, ikke billig dritt som du kommer til å irritere deg over.

komplett spill-pc til 5000kr er vanskelig uten å måtte droppe noe vesentlig. Du har ikke noen bekjente som har en skjerm til overs du kan få? Eventuelt snike deg bort til et el-utstyrsmottak natterstid og se om du finner kabinett og skjerm i søpla der? Utrolig hva folk kaster...

Jeg vet alt dette, men jeg har ikke tenkt og utvide budsjettet mitt. Skall ha den beste gamer pc'n som du får til den prisen, noe mere ber jeg ikke om :)

Klarte ikke å finne en med ekstern HDD uten å bryte budsjettet med en del hundrelapper.

Dog er det ikke være enn å partisjonere Harddisken i to partisjoner.

Her er et nytt forslag:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79929

Som newman221 sa så finner jeg sikkert en liten skjerm på elkjøp borti gata eller noe sånt :) Og du har rett, jeg kan egentlig bare partisjonere den.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...