Hayer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei! Noen som har noen linker til hvordan man skinner desktopen etc? Slik som 3dCube med Compiz-Fusion og gjennomsiktig terminal på desktopen Lenke til kommentar
Decline Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Compiz Fusion følger da med på Ubuntu 8.04... Så lenge du har skjermkort-driverne installert er det bare å skru det på (høyreklikk på skrivebordet, endre skrivebordsbakgrunn, og så er det en fane for effekter i vinduet som kommer opp). Terminalen kan du gjøre gjennomsiktig i innstillingene til terminalen.. Er noe som heter "Aktiv profil" eller noe sånt i menen der, hvor du kan velge farger, og gjennomsiktighet. Fungerer best når du har Compiz Fusion aktivert (real-time rendering av gjennomsiktigheten). Så kan du laste ned temaer fra gnome-look.org. Da er det metacity som gjelder for vindustittelen/ramma, og GTK2 som gjelder for knapper, bakgrunn, farger etc. Enkelt å installere, bare gå på temaer i system-menyen, installer, og velg fila du lasta ned. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) OK - Fått Compiz Fusion til å funke. Nå lurer jeg bare på : 1. Hvordan får jeg skjult alle iconene på skrivebordet? 2. Fixed Position på terminal som alltid ligger på skrivebordet? 3. MP3 Spiller som kan "gjømmes" litt bort å som alltid ligger på skrivebordet. Edit : Hot-Fix på nr #1 1. Trykk "Alt + F2" 2. Skriv inn "gconf-editor" og trykk "Kjør" 3. Naviger deg frem til apps -> nautilus -> preferences 4. Bla litt ned til du finner "show_desktop" å fjern "Checked" på den. Endret 11. august 2008 av Hayer Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 OK - Fått Compiz Fusion til å funke. Nå lurer jeg bare på : 1. Hvordan får jeg skjult alle iconene på skrivebordet? 2. Fixed Position på terminal som alltid ligger på skrivebordet? 3. MP3 Spiller som kan "gjømmes" litt bort å som alltid ligger på skrivebordet. 2. Du kan bruke devilspie som kan brukes till og plassere terminalen på skrivebordet og "plassere" den till bakgrunnen. Om du skjønner hva jeg mener. og kan brukes till og skjule terminalen/terminalene fra panelet. 3. MPD kan være ett alternativ, sammen med NCMPC. Kjøres i terminalen og er en enkel og lett. Sammen med feks devilspie kan den også skjules på skrivebordet. Om jeg har misforstått spørsmålene beklager jeg. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) 3. Klarer ikke helt å bruke NCMPC jeg... Musikken ligger på en hjemmeserver, hvordan legge jeg de til? Går til "Playlist" og trykker "A" -> Legg til sang.. Skriver inn "smb://husoms/musikk/" + Sangnavnet og filtypen, men den sier bare at den ikke finner filen. Edit: 2. Installerte "Devilspie" og skriver "Devilspie" i terminalen(antar det er slik man starter det?), men den returnerer bare ** (devilspie:7218): WARNING **: Error in parsing: Unknown identifier: undercorate Cannot parse /home/BRUKERNAVN/.devilspie/DesktopConsole.ds: Unknown identifier: undercorate No s-expressions loaded, quiting Help; What to do? ... Edit 2: Hvordan starter man "Conky"? Skriver $sudo conky og den returnerer Conky: statfs '/media/ntfs': No such file or directory Conky: unknown variable linkstatus Conky: desktop window (13b) is root window Conky: drawing to desktop window Conky: drawing to single buffer Conky: statfs '/media/ntfs': No such file or directory ... W000t? Endret 12. august 2008 av Hayer Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Ikke start Conky med sudo. Du trenger bare skrive "conky". Conky: statfs '/media/ntfs': No such file or directory Dette er en harddisk du har i config filen din som ikke finnes eller ikke er montert. Resten tror jeg er at du har noe feil i konfigurasjonsfilen filen din for Conky. Jeg brukte denne guiden for å få Conky til å fungere sammen med Compiz første gang. Men du trenger ikke bry deg om alt før punkt 3 som er hvordan installere Conky på Ubuntu 6.10 et eller annet. Endret 12. august 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Mh-m.. Rart, hverken desktop iconene + tekst kommer frem, jeg kan ikke høyreklikke, og Wine+CS:S CS1.6 TF2 funker ikke , starter ikke opp engang.. Funker Wine etc i Arch? Endret 12. august 2008 av Hayer Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ja, Wine funker i Arch. Er ikke sikker på om det finnes pakker for Arch, isåfall må du kompilere Wine selv. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 http://itpro.no/supportforum/index.php?sho...mp;#entry512454 Vet ikke hvilken distor du kjører, men guiden overfor ineholder bla terminal i skrivebordet husk å sku av compiz når du skal spille ALF+F2: metacity --replace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå