Gå til innhold

Flytende svart "gummi"?

Anbefalte innlegg

Jeg har bygget en del elektronikk inn i en treeske. Elektronikken er festet med syrefaste skruer (forsenket). Jeg er ute etter en slags svart gummiaktig ting som kan fylles i hullene for å dekke skruene slik at det ikke er så stygt. Helst flytende som tørker rimelig kjapt.

Evt. som nødløsning. Er det noen som har tips om en svart maling som vil feste seg på syrefaste skruer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis ikke så maler du bare over fugemassen etterpå.

Sprayboks med svart maling burde holde lenge.

Funker dårlig er jeg redd.

a) Boksen inneholder masse elektronikk med skjerm dioder knapper etc på utsiden. Å dekke til alt dette vil bli et himmla styr. Dessuten er boksen allerede svartlakkert, så da må evt. hele boksen lakkeres på ny slik at det blir sprekker. Eneste alternativ er å male med pensel.

b) Jeg har malt fugemasse før. Det ble sprekker rimelig kjapt.

Jada, ihvertfall i en butikk med litt utvalg. Har ivertfall sett det tidligere :yes:

Genialt. Skal forsøke å finne noe i morgen. Tusen takk for et meget bra tips :)

Ser at Clas Ohlson har Sanitær og Byggsilikon i svart. Tenker jeg prøver det jeg :)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Takker. Du vet ikke tilfeldigvis hva stålplast heter på engelsk?`Plastic Padding har et utall produkter, og jeg har enda ikke funnet noen som er svarte.
Husket feil det er lekasjetetteren dems som er sort. Måtte ned i boden for å se. Jeg testet den også for å finne ut hvordan den fungerte dersom du skal bearbeide den med fil eller kniv. Gikk strålende. Tørt etter ca 10min og mulig å smi med tynne stålblad (bladet til en tapetkniv fungerer fint)allerede da. Dette er kjekt å kunne dersom det blir litt overflødig masse. Merk at snittflaten blir grå pga en kornete struktur i lekasjetetteren. Dette retter du med å gnikke (polere) overflaten med en bommulsfille på fungertuppen. Jeg testet dette og brukte ca et minutt på etterarbeidet.

Dersom du vil prøve dette produktet heter det: Leak Fix

52143_m.jpg

Andre to-komponents fyllere vil også kunne brukes, men her må du sjekke om fargen stemmer...

Kleb og Tettmasse som foreslått lengre opp trenger lengre tid til å tørke men kan kansje gi like bra resultat.

Lenke til kommentar

Mekotekniker'n: Takker og bukker. Vi får se hva det blir til når jeg får tid å handle. Om det er svært vanskelig å få tak i den, så går jeg for andre løsningen. Men jeg likte den plastic padding løsningen (har hørt mye bra om deres produkter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...