Gromit Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Trenger man å grunngi Netshop? Er gjort utallige ganger før i dette forumet Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det skjer iblandt rot i alle virksomheter, det kan hjelpe å snakke med ansvarlig leder for avdelingen.Uansett hva du gjør - hold deg langt unna Netshop. Nå handler jo ikke denne tråden om Netshop, og da er det ganske unødvendig og kaste ut en slik påstand, spesiellt når den ikke er grunngitt. Handler egentlig om hva enkelte forventer av en hvilken som helst nettbutikk spør du meg... Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 .....Det mange ikke ser her er at Komplett faktisk har akseptert reklamasjonen og kreditert kjøperen! De kunne kanskje ha vært mer fleksible i forhold til at en eller flere andre har vært innom som kjøpere, men Komplett har ikke gjort noe mer galt enn å ansette en sur kundebehandler, og slike er det nesten håpløst å unngå om man trenger arbeidskraft i dag Nei Komplett skal ikke kreditere kjøperen i dette tilfelle, men sende tilbake en erstatningsdel. Men jeg er enig med deg dersom du mener innlegget som beskriver PS. Å selge noe videre til tredjeperson innenfor angrefristen som så returnerer varen er neppe i tråd med intensjonene til loven om angrefrist. Det ville i så fall bli helt håpløst for bedriften regnskapsmessig. Hvorfor i all verden selge noe videre som brukt dersom man fortsatt har mulighet for å benytte angrefristen? Høres ikke særlig fornuftig ut. DolKbg Som vanlig var jeg tydeligvis uklar. Jeg kjøpte hovedkortet direkte fra PS, fra deres demo salg. Men det hadde tydeligvis vært kjøpt av en annen tidliger som også har sendt det tilbake. Skjønner godt hvorfor, for hk var delvis defekt. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg kjørte retur hos Komplett på et hovedkort jeg hadde kjøpt brukt for et par år siden. Da gikk dette smertefritt når man på søknad om retur skrev inn leveringsadresse. Jeg sendte tilbake en TV kjøpt av meg selv for en drøyt år siden hvor jeg hadde bedt om levering på en annen adresse enn den i kundeforholdet mitt. Orginalt kom TV'en korrekt (leveringsadresse 1), så flyttet jeg og sendte TVen i retur og fikk den da levert til leveringsadresse 2 (som jeg ba om i retur-tingen) og sendte denne inn igjen for så at den tredje TVen ble levert til adressen i kundeforholdet mitt. Virker derfor som at denne sorteringen og merkingen skjer manuelt, og om alle vet er vi ikke maskiner. Tror du i utgangspunktet var uheldig med personen som pakket returvaren din og uheldig med personen du snakket med på Komplett KS. Ikke for å si noe stygt om folk som jobber på kundeservice, men de fleste med noe i topplokket forsvinner fra slike jobber rimelig fort og får jobber lenger opp i systemet. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har hatt samme greia med komplett. De sendte embalasje, da pakken kom fram, bulka i hardiskene jeg sendte, sa de at jeg burde pakka den anderledes. Yippi til komplett. Jeg handler bare hos Netshop og PS. Aldri mer komplett. Lenke til kommentar
AO-Edhunter Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) .....Det mange ikke ser her er at Komplett faktisk har akseptert reklamasjonen og kreditert kjøperen! De kunne kanskje ha vært mer fleksible i forhold til at en eller flere andre har vært innom som kjøpere, men Komplett har ikke gjort noe mer galt enn å ansette en sur kundebehandler, og slike er det nesten håpløst å unngå om man trenger arbeidskraft i dag Nei Komplett skal ikke kreditere kjøperen i dette tilfelle, men sende tilbake en erstatningsdel. Men jeg er enig med deg dersom du mener innlegget som beskriver PS. Å selge noe videre til tredjeperson innenfor angrefristen som så returnerer varen er neppe i tråd med intensjonene til loven om angrefrist. Det ville i så fall bli helt håpløst for bedriften regnskapsmessig. Hvorfor i all verden selge noe videre som brukt dersom man fortsatt har mulighet for å benytte angrefristen? Høres ikke særlig fornuftig ut. DolKbg Som vanlig var jeg tydeligvis uklar. Jeg kjøpte hovedkortet direkte fra PS, fra deres demo salg. Men det hadde tydeligvis vært kjøpt av en annen tidliger som også har sendt det tilbake. Skjønner godt hvorfor, for hk var delvis defekt. Synes slett ikke du var uklar, du sa tydelig at du kjøpte et demoprodukt direkte fra PS. Hvis man kjøper et produkt fra en privatperson, er det da ikke lenger et demoprodukt, da er det simpelthen brukt. Når det er sagt, så er det dårlig av Komplett å behandle kunder på denne måten. Noen ser ut til å mene at de gjør riktig når de "krediterer" opprinnelig kjøper av kortet, utrolig nok. Garantier følger produktet, og selv om mange bedrifter har dårlige rutiner, betyr ikke dette at det er akseptabelt av den grunn. Se for deg at du kjøper en ett år gammel bruktbil, som så må repareres på garanti, og når du skal hente den så har opprinnelig eier fått den tilbake. Dette går selvfølgelig ikke an, og burde heller ikke skje med andre produkter. Endret 12. august 2008 av AO-Edhunter Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 AO-Edhunter har skjønt det. Det har tydeligvis ikke alle andre som følger denne tråden. Det er ikke korrekt at de krediterer forrige eier. Saken med PS.no hørtes svært merkelig ut... Har vært borti et tilfelle hvor jeg bestilte en del på Komplett for en i familien og oppga direkte adresse dit. Da den måtte til reklamasjon ble den nye delen sendt til min personlige leveringadresse. Da tenkte jeg at jeg skulle ha husket på å gi dem beskjed om det, slik at den feilen ikke hadde skjedd. I TS' erfaring hjalp det tydeligvis lite pga. at kundebehandler var idiot... Lurer på hva slags krav de egentlig stiller til de jobber på support nå for tia. Fjortisholdning obligatorisk? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Uansett hvilke systemer komplett bruker, SAP eller ikke, så SKAL det kunne krediteres på tvers av reskontro/kundenummer. At det ikke blir gjort koker bare ned til kommunikasjonsproblemer mellom regnskap og serviceavdeling... Ville kanskje prøvd å ringe på nytt og fått tak i en ny kundebehandler som var litt mer behjelpelig, hvis du får samme kundebehandler ber du om navnet hans og at han setter deg over til avdelingsleder. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Heisann folkens... Fikk en mail fra Komplett idag.... Hei Vi beklager denne feilleveringen. Hvilken adresse skal skjermkortet sendes til ? Mvh FL Komplett.no retur Da ser det ut til at de tok til fornuft...Nå vet jeg ikke om de har lest denne tråden eller hva som har skjedd siden de har behandlet saken så fort...Dette skulle ikke har vært noen sak fra begynnelsen av egentlig heller da...Er kjipt at man skal være nødt til og gå til det steget og lage en post her på hw for at saken skal løses... Men en takk til alle for hjelp og støtte....Håper jeg slipper og lage flere slike tråder i fremtiden... Lenke til kommentar
VroD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Flott! Antagelig er det nåken innad i komplett som har fått snusen i historia, anten via kundebehandleren, eller log. Vil nok tru at Komplett er svært så opptatt av renome. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 De ordner opp de och det är verkligen bra jämført med andra føretag. Men vad skedde med det andra kortet? Han som hämta det borde ivartfall sende det tillbake. Eller missførstod jag noe? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Vet ikke hva som har skjedd med det andre kortet annet enn at det var blitt hentet på postkontoret hjemme hos den forrige eier av kortet...Men det blir jo en sak mellom han og Komplett.... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hade varit intressant o høra vad som sker med han.. Lenke til kommentar
VroD Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ser ikkje vekk fra at Komplett anser det som tapt. Det viktige her, for komplett, er å beholde kunder. Berre det å behalde ein kunde kan lønne seg etter første handel av noko dyrt, sjølv om det for dei kosta prisen av eit kort. Kundebehandling er lønsomt. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 .....Det mange ikke ser her er at Komplett faktisk har akseptert reklamasjonen og kreditert kjøperen! De kunne kanskje ha vært mer fleksible i forhold til at en eller flere andre har vært innom som kjøpere, men Komplett har ikke gjort noe mer galt enn å ansette en sur kundebehandler, og slike er det nesten håpløst å unngå om man trenger arbeidskraft i dag Nei Komplett skal ikke kreditere kjøperen i dette tilfelle, men sende tilbake en erstatningsdel. Men jeg er enig med deg dersom du mener innlegget som beskriver PS. Å selge noe videre til tredjeperson innenfor angrefristen som så returnerer varen er neppe i tråd med intensjonene til loven om angrefrist. Det ville i så fall bli helt håpløst for bedriften regnskapsmessig. Hvorfor i all verden selge noe videre som brukt dersom man fortsatt har mulighet for å benytte angrefristen? Høres ikke særlig fornuftig ut. DolKbg Som vanlig var jeg tydeligvis uklar. Jeg kjøpte hovedkortet direkte fra PS, fra deres demo salg. Men det hadde tydeligvis vært kjøpt av en annen tidliger som også har sendt det tilbake. Skjønner godt hvorfor, for hk var delvis defekt. Synes slett ikke du var uklar, du sa tydelig at du kjøpte et demoprodukt direkte fra PS. Hvis man kjøper et produkt fra en privatperson, er det da ikke lenger et demoprodukt, da er det simpelthen brukt. Når det er sagt, så er det dårlig av Komplett å behandle kunder på denne måten. Noen ser ut til å mene at de gjør riktig når de "krediterer" opprinnelig kjøper av kortet, utrolig nok. Garantier følger produktet, og selv om mange bedrifter har dårlige rutiner, betyr ikke dette at det er akseptabelt av den grunn. Se for deg at du kjøper en ett år gammel bruktbil, som så må repareres på garanti, og når du skal hente den så har opprinnelig eier fått den tilbake. Dette går selvfølgelig ikke an, og burde heller ikke skje med andre produkter. Huff , jeg leste nok ikke godt nok nei, hvordan de i det hele tatt klarte å kreditere den forrige kjøperen på en retur fra deg høres helt utrolig ut. Burde teknisk sett ikke være mulig når returnr er registrert på deg. Men det var godt å høre at saken løste seg, tror nok denne tråden har hatt en viss påvirkning. DolKbg Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Latterlig service av komplett. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 hos komplett har jeg ikke spesielt mange erfaringer når det kommer til service og garanti og slikt men hadde forleden en retur av en microsoft/razer habu mus til netshop, ikke helt den beste opplevelsen i starten, da de sa at alt av mus/tastatur og slikt bare har 1 års garanti, og det var ikke noe å gjøre med det... men så gikk jeg selv inn på microsoft sine sider og der stod det 3 år. sendte da link angående dette og ble da ringt opp igjen av de, der de beklaget så mye og sendte meg ny mus med en gang, før den gamle var returnert. sliter nå med retur hos cdon, angående et koss portapro headset som ikke funka ut av esken. har returnert de og er nå på min 4 uke med venting for å få et nytt sett, selv om de har de på lager og har mottatt returen... Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Når det oppstår forsinkelser Når det oppstår vesentlige forsinkelser skal selger gi deg beskjed om dette. Du skal også få informasjon om at du har rett til å gå bort fra bestillingen. Selger kan ved forsinkelse tilby deg erstatningsprodukt til tilsvarende pris og kvalitet, men du er ikke nødt til å takke ja til tilbudet. Sakset fra http://forbrukerportalen.no/rettighetsarti...l_eller_mangler Endret 13. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 men hadde forleden en retur av en microsoft/razer habu mus til netshop, ikke helt den beste opplevelsen i starten, da de sa at alt av mus/tastatur og slikt bare har 1 års garanti, og det var ikke noe å gjøre med det... men så gikk jeg selv inn på microsoft sine sider og der stod det 3 år. sendte da link angående dette og ble da ringt opp igjen av de, der de beklaget så mye og sendte meg ny mus med en gang, før den gamle var returnert. Det er altfor dårlig at folk som jobber med service innefor detaljevarehandelen ikke vet forskjell på garanti og reklamasjon. Det er et absolutt minimumskrav å kunne. Personlig ser jeg på det som et bevisst forsøk på ulovlig ansvarsfraskrivelse, og sier noe om et firmas kundepolicy. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 enig i det, men det løste seg, og de sendte med eksta mange lion sjokolader og et par teknologiblader så er fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå