Gå til innhold

[Løst]Komplett har sendt vare til feil adress, jeg må svi


Znoken

Anbefalte innlegg

Leverte inn et skjermkort til Komplett 8 juli da det hadde sluttet og virke.....Kortet var kjøpt av en kar i Oslo gjennom brukt markedet på hw....Fikk kvittering med når jeg kjøpte det og kortet er nå 2 år....Leverte inn kortet og la ved kvitteringen og sa der og da et kortet var kjøpt av en annen og kortet måtte sendes til min adresse og ikke til adressen på kvitteringen....Fikk da en retur handling med pick up point og der var mitt navn og adresse fylt ut...Han som tok imot kortet sa også at det var denne adressen de sendte kortet til...

 

Ringte forrige uke for og høre hva som skjedde med kortet mitt siden det var 3-4 uker siden jeg hadde levert det inn...Der sa de at kortet var erstattet med en erstatnings vare og at kortet var sendt ved en feil til den forrige eier av kortet siden de har brukt adressen som står på fakturaen men han skulle ta og ordne opp i dette med engang...Han ba om og få mobilnummeret mitt og skulle ringe meg så snart det var ordnet....

 

Siden jeg ikke fikk noe telefon så ringte jeg idag igjen for og høre om kortet var på vei til meg....Da fikk jeg høre at kortet var utlevert fra postkontoret til den forrige eieren...Han fra komplett sa at da var det bare for meg og kontakte vedkommende og få kortet sendt til meg....Vel forklarte han at ikke hadde jeg mail adresse eller telefon til denne karen....Sa også at det er vel ikke normalt at det skal være kunden som skal rydde opp i en sak som de hadde rotet til da....Han ville ikke gi seg på det og sa gang på gang at det var bare for meg og kontakte forrige eier for og få kortet....Da jeg sa at det ikke kunne være min jobb og gjøre dette så ble han veldig krass i stemmen og sa at han ikke kunne hjelpe meg og han bare ba meg om og sende en mail til returavd. noe som jeg også har gjort før han la på røret...

 

Er det noen som har opplevd noe lignende og har noe svar på hva jeg bør gjøre videre da det egentlig ikke ser ut til at Komplett tar ansvar for og ha sendt skjermkortet til feil adresse og mener at her må kunde ordne opp selv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanvittig useriøst. Ring eieren av Komplett på hjemmetelefonen og be han ta sine ansatte i nakken og fikse problemet. Komplett forsvant noen hakk ned på skalaen nå...

Det kan vel bli noe problematisk siden det er mange eiere av aksjer i Komplett. Den største eieren er Stein Erik Hagen, så du kan jo se om han i det hele tatt vet noe som helst om Komplett. Før når Eric Sandtrø var største eier var det bedre service og ikke bare penger som sto på spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg handler på faktura hos komplett (får varer sammen med regning).

 

Neste gang tror jeg jammen jeg skal betale til feil konto. Når komplett så senere sender purring kan jeg jo bare ringe å si til dem at de får kontakte innehaveren av kontoen jeg betalte til og be om penga sjæl.

Lenke til kommentar

Siden ungene har vært uten skjermkort så lenge skal jeg kjøpe nytt kort til de men tror jeg kjøper det hos Netshop....Skulle det ordne seg med skjermkortet som jeg skulle hatt fra Komplett får jeg heller selge dette senere....

 

Har vært kunde hos Komplett i mange år og kommer nok til og fortsette og handle der men vil nok kun handle varer som er på tilbud....Alt annet vil jeg nok handle hos Netshop heretter...

 

Har heldigvis ikke hatt bruk for retur eller support hos verken Netshop eller Komplett tidligere så jeg har jo faktisk ikke noe erfaring med dette...

 

 

Tiltman, du er inne på noe der...Blir jo på akkurat samme måte som Komplett mente jeg skulle gjøre....

Lenke til kommentar

Dette er skammelig!

 

Send epost til daglig leder m/kopi til eventuelle adresser innad i komplett.no

 

Husk å skrive saklig og presist. Til slutt nevner du at du har blitt rådet til dette via reaksjoner på forumet til hardware.no, og at forumets lesere vil bli informert om positiv kundebehandling.

 

NB! Ikkje skriv negativt, men vinkle det til at dei har sjangsen til å rette opp inntrykket ovenfor ein stor kundeskare.

 

Legg ved alle korrespondanse-referanser.

Lenke til kommentar

Er nok ikke tvil om at selv Komplett, som alle andre bedrifter i Norge, har fått tak i noen ubrukelige personer på kundeservice, men det blir gjerne slik med dagens arbeidsmarked.

 

Synes allikevel at det blir for drøyt å ta Komplett fordi én person på kundeservice gjør en møkkajobb. Slike finnes det som sagt over alt.

 

Det Komplett imidlertid kunne ha gjort som en av norges største nettbutikker var å legge ut en kundeundersøkelse på sidene sine hvor folk usensurert kunne lagt inn sine meninger om kundeservicen deres. For at det ikke skulle bli helt ensidig måtte selvsagt Komplett og øvrige kunder hatt muligheten til å legge motsvar.

 

Det å ringe Stein Erik Hagen eller en hvilken som helst annen "sjefen" for Komplett tror jeg har lite for seg...

 

Ellers må det sies at Komplett har et genialt retursystem knyttet til den som kjøper en komponent derfra. Har i mange tilfeller kjøpt datautstyr på min konto hos Komplett som jeg har videresolgt og/eller montert for andre og gir alltid beskjed om de skal ta kontakt med meg om noe går galt slik at jeg kan ta dette opp med Komplett.

Lenke til kommentar

Helt uakseptaabelt av Komplett. Jeg har vært kunde hos dem i mange år og har alltid opplevd meget god service. Her har noen gjort en personlig feil og forsøker å dekke over dette. Forsøk en gang til, bruk epost og henvis også til denne tråden. Det er viktig at du dokumenterer dine henvendelser. Det er alltid mye lettere å forsøke å avvise et krav over telefon. I ettertid vil det kun stå påstand mot påstand.

 

Lykke til og hold oss oppdatert.

 

DolKbg

Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende hos PS, så det er ikke bare komplett som roter.

 

I mitt tilfelle var det et hk kjøpt på demo som jeg sendte tilbake på angrefrist. Da jeg etter noen uker spurte dem pr epost hvor pengene ble av fikk jeg beskjed om pengene var overført. Ett par eposter senere viste det seg at de hadde kreditert pengen til opprinnelig kjøper av hk, og siste epost jeg sendte forble ubesvart.

Lenke til kommentar
Har opplevd noe lignende hos PS, så det er ikke bare komplett som roter.

 

I mitt tilfelle var det et hk kjøpt på demo som jeg sendte tilbake på angrefrist. Da jeg etter noen uker spurte dem pr epost hvor pengene ble av fikk jeg beskjed om pengene var overført. Ett par eposter senere viste det seg at de hadde kreditert pengen til opprinnelig kjøper av hk, og siste epost jeg sendte forble ubesvart.

 

Jobber selv i en servicebedrift, og når folk reklamerer er det ganske vanlig å kreditere den opprinnelige kjøperen og ikke en hvilken som helst annen som hevder å være nåværende eier av produktet. Så vidt jeg vet bruker også Komplett SAP og der er det faktisk slik at den kontoen som har kjøpt produktet også må krediteres av regnskapsemessige hensyn.

 

Det mange ikke ser her er at Komplett faktisk har akseptert reklamasjonen og kreditert kjøperen! De kunne kanskje ha vært mer fleksible i forhold til at en eller flere andre har vært innom som kjøpere, men Komplett har ikke gjort noe mer galt enn å ansette en sur kundebehandler, og slike er det nesten håpløst å unngå om man trenger arbeidskraft i dag ;)

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener trn100...

 

Hadde faktisk hørt om lignende tilfeller der hvor varen var sendt til den opprinnelige kjøperen og derfor gjorde jeg de også extra oppmerksom på at kortet skulle til meg og ikke til kjøperens adresse....På return Handling arket så står jo mitt navn og adresse så de kan jo heller ikke skylde på at navnet til han som har mottat kortet står der heller...Det er av denne grunnen jeg mener Komplett gjør en stor feil når de legger byrden over på kunden for og rette opp en åpenbar feil de selv har gjort....

 

At man møter på en kundebehandler som har en dårlig dag kan man treffe på hvor som helst....Når man møter på disse må man bare prøve og ta det med fatning og prøve og være saklig....

Lenke til kommentar
.....

Det mange ikke ser her er at Komplett faktisk har akseptert reklamasjonen og kreditert kjøperen! De kunne kanskje ha vært mer fleksible i forhold til at en eller flere andre har vært innom som kjøpere, men Komplett har ikke gjort noe mer galt enn å ansette en sur kundebehandler, og slike er det nesten håpløst å unngå om man trenger arbeidskraft i dag ;)

Nei Komplett skal ikke kreditere kjøperen i dette tilfelle, men sende tilbake en erstatningsdel. Men jeg er enig med deg dersom du mener innlegget som beskriver PS. Å selge noe videre til tredjeperson innenfor angrefristen som så returnerer varen er neppe i tråd med intensjonene til loven om angrefrist. Det ville i så fall bli helt håpløst for bedriften regnskapsmessig. Hvorfor i all verden selge noe videre som brukt dersom man fortsatt har mulighet for å benytte angrefristen? Høres ikke særlig fornuftig ut.

 

DolKbg

Lenke til kommentar
Det skjer iblandt rot i alle virksomheter, det kan hjelpe å snakke med ansvarlig leder for avdelingen.

Uansett hva du gjør - hold deg langt unna Netshop.

Nå handler jo ikke denne tråden om Netshop, og da er det ganske unødvendig og kaste ut en slik påstand, spesiellt når den ikke er grunngitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...