Gå til innhold

Se TV på bærbar

Gottfred

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg skal bytte ut den stasjonære PC'en med en bærbar. Noen som vet om det er noen muligheter for å se TV på en bærbar PC? Finnes det noen som leveres med TV-kort, og kan jeg evt. bruke noen av de USB løsningene? Tenker da spessielt på Pinnacle sitt Studio PCTV USB ( Mer info om Pinnacle Studio PCTV USB på komplett.no ).

Maskinene jeg har sett på er en HP Omnibook 500 og 6000, begge med USB og 8mb ATI skjermkort. Lurer veldig på dette for TV-kortet i den stasjonære blir hyppig brukt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..

får man virkelig overført levende tv-bilder over

USB?? Trodde USB var for tregt til det.

Har selv Pinnacle Studio PCTV Rave (PCI) som jeg kjører på en cyrix686-120mhz og

hercules dynamite 128 (2mb).

Hvis USB er raskt nok så burde det gå bra på en den laptopen du beskriver.

de på komplett.no vet sikkert dette.

Lenke til kommentar

Jeg har en bærbar som jeg kan se TV ved hjelp av kortet du nevnte. Det eneste problemet er at idiotene (!!!) i Pinnacle ikke har klart å hoste opp en driver til XP ennå, så foreløpig må jeg klare meg uten... (Det er mulig Windows 2000 driveren virker, men jeg har hørt om folk som ikke har fått den til å fungere. Fikk en feil når jeg prøvde den, og gadd ikke prøve noe videre.)

Kvaliteten er helt okay, ikke like bra som f.eks. med et ATI all-in-wonder kort jeg har (som heller ikke vil samarbeide med XP - blargh!), litt mer kornete bilde, tidvis litt rykkete bevegelse og tidvis litt synkronkrinseringsproblemer mellom lyd og bilde. Absolutt best resultat med kabel-uttak tilkoblet (har prøvd litt med flyttbar teleskopantenne, men det var heller vanskelig å stille inn og få et bra bilde).

Det positive er at bildet kan skaleres til en hvilken som helst størrelse, bildet er helt flimmerfritt, man kan ta opp (noe softwaren er relativt bra på, pinnacle leverer også proffe løsninger til tv-stasjoner o.l.), og skjermen på en bærbar er helt flat... + Bra teksttv løsning (hvis noen fortsatt bruker teksttv da... :smile: )

Vær obs på at du må ha en bærbar som kan levere 500 mA på USB-porten... (Denne verdien står oppgitt i enhetsbehandleren under USB-enheter et sted.)

Hørte at Sony skulle lansere noen bærbare med innebygget tv-kort, men de er neppe å få tak på i Norge (i tillegg til at prisen nok ville blitt heller stiv).

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-01-14 22:19 ]

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...