CrackaBoi Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Jeg lurer på hva som er det beste programmet til å rippe CD-er direkte til MP3 med. Har brukt Audiocatalyst 2 alltid og vært fornøyd med det, men har bytta til XP nå og det funker ikke der. Så jeg lurer på hva som er det beste? Leter etter et som gir god kvalitet og ripper raskt. Lastet ned AudioActive Production studio, men får det ikke til å funke. Ingen lyd på filene. Hvilke innstillinger skal jeg bruke? Takker for alle svar Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Jeg bruker MusicMatch 6.1 registrert versjon... Der ripper jeg en cd til Mp3 på ca 10 minutter med 160k i kvalitet... Jeg har en 10x Actima DVD jeg har satt på DMA på.. (Gjøres i system-enhetsbehandling-cd-rom-cd-romen din-instillinger) Send meg en mail så kan jeg sende deg registrerings koden... [email protected] Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 har selv xp, og bruker Audiocatalyst funker som en drøm her. prøv å legge inn ASPI drivere for dette er kuttet ut i XP. Husker ikke siden hvor dette kan lastes ned men send meg en mail skal jeg sende det til deg! [email protected] Lenke til kommentar
arn.gab Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 har et prog som heter: cd`n`go og det funker fortreffelig! det er fullversjon og "freeware" bare og laste ned-installere/konfigurere-så har du et topp program. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Jeg bruker CDex. Sett i cd, trykk på knappen, og ut kommer hele cd'en i mp3, med riktig navn(cddb) og id3 tag. http://www.zdnet.com/downloads/stories/inf...5,73532,00.html Lenke til kommentar
Wartech Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Bruker også CDex, men ikke gjør den tabben jeg gjorde første gangen. For da kommer alle sangene i ei stor fil :wink: Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Quote: On 2001-09-28 17:18, The Pirate skrev:Jeg lurer på hva som er det beste programmet til å rippe CD-er direkte til MP3 med. Har brukt Audiocatalyst 2 alltid og vært fornøyd med det, men har bytta til XP nå og det funker ikke der. Så jeg lurer på hva som er det beste? Leter etter et som gir god kvalitet og ripper raskt. Lastet ned AudioActive Production studio, men får det ikke til å funke. Ingen lyd på filene. Hvilke innstillinger skal jeg bruke?Takker for alle svar Jeg bruker to programmer, et kalt cd-copy og et kalt goldwave. Cd-copy er gratis og kan også rippe sammtidig som det kan komprimere til mp3 Goldwave kan bare komprimere Jeg mener at kvalitetet blir bedre når man bruker en kombinasjon av cd-cop (rippe) og Goldwave (komprimere), sammtidig som det ikke går noe tregere, enn å gjøre alt med et programm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 vil anbefale AudioCatalyst. det har alt du trenger med mer og er svært enkelt og bruke. Lenke til kommentar
tittentei Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Den beste rippe/lage mp3 kombinasjoner er Exact Audiocopy til å rippe med. Og LAME mp3 encoder til å lage mp3filer. Lenke til kommentar
house Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 jeg bruker AUDIOGRABBER, som er shareware, men kan lastes ned som warez på http://www.kickme.to/fosi i think =) Last oxo ned lame encoder, dette progger kjører direct rip and encode, dvs at man ripper å encoder samtidig, (det gjør oxo alt annen du kan tenke deg) Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Ingen som bruker Creative PlayCenter her?? Jøss! Programmet følger med de fleste nye lydkort fra creative og er et vanvittig bra program til å rippe/lage mp3'r! Ved å bruke CDDA via internett får man sangtittelene og artistnavn automatisk og slipper å rename alle filene etterpå.. I tilleg har jeg aldri opplevd slike hakk som mange får i mp3'ne sine. Det er bare å putte inn cd, mærke de sangene du vil ha, trykke på transfer... vips så har du alle sangene med navn i en egen mappe! :smile: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Bruk WINDAC og LAME encoder plugin... RULER GATA!!!!!1 Lenke til kommentar
jellow Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Begynne å bli en stund sidden jeg rippa mp3 sist.. kan huske at jeg brukte AudioCatalyst 2.1, som fungerte som en drøm.. men sist uka da jeg skulle rippe et par plater jeg jeg fikk låne av en kompis fant jeg ut at det ikke ville ha SCSI cd-rommen min.. jeg fikk bare lov å rippe analogt 1x gjenom lydkabelen... så mitt spørsmål er noen bra programmer som støtter SCSI? Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Sev bruker jeg Audiograbber og Lame Encoder. Fungerer knallfint!!! Det går raskt å rippe, og kvaliteten er upåklagelig. Lenke til kommentar
levi Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hm, bare for å nevne det.. sjekk http://www.mp3nytt.com :wink: Uansett, når dere ripper, så må dere ikke være nøye på hvor lang tid det tar, men heller på kvalitet. Og som nevnt ovenfor, er CDex et meget bra program, samt at dere også bruker LAME encoder, og om dere ikke finner dette, test frauenhofer sin coder.. hold dere langt unna coder som er innebygd i de diverse rippe-programmene. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Takk for svar gutta. Jeg har begynt å bruke Audioactive Productionstuido 2.4. Det har fraunhofer dekoder og skal visst produsere topp kvalitet. Det er enkelt og ryddig, og kan customizes ganske mye. Jeg har en Kenwood 72x CD-rom, så det går jævli fort å rippe. Ligger mellom 20-40 hele tida. Er det noen som har tips om hvordan jeg burde bruke dette proget? noen instillinger eller noe? Lenke til kommentar
pumalejf Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 CdEx er utvilsomt best. Har enda traumatiske minner om tida med "en av de store programma" i sharewareversjon, der kun en tilfeldig halvpart av sangene på cd'n kunne bli rippa. Og jeg rippe hele samlinga til fatter'n. Måtte avslutte og starte programmet helt til alle sangene var med. Reis deg mot horibelt sadistiske programutviklere som utnytter meg og deg med utspekulerte nags! (kunne bytte rippe-program da...hvis jeg viste det fantes noe annet) Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 7. november 2001 Forfatter Del Skrevet 7. november 2001 Men nå det skjedd noe helt mongo!! Det kommer ikke noe lyd på filene jeg ripper!! Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette, kjører nemlig XP. Tror et er samme problemet i Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Creative Playcenter: Raskt, enkelt, og bra! og... GRATIS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå