Vanguard12 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fjernkontrollen til min Dreambox DM500S fungerer ikke lenger og jeg må vente en uke på ny.. noen som vet om det går an å styre den via PC, slik at jeg får byttet kanaler etc? Finnes det noe software til den? Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fjernkontrollen til min Dreambox DM500S fungerer ikke lenger og jeg må vente en uke på ny.. noen som vet om det går an å styre den via PC, slik at jeg får byttet kanaler etc? Finnes det noe software til den? Går helt fint å bruke PCn istedet for fjernkontroll. Jeg bruker ofte PCn i stedet for å bruke fjernkontrollen. Skriv inn IP adressen til Dremboksen i nettleseren. Da kan du kontrollere Dremboksen.. Tror det er Control eller/og Zap. husker ikke helt i farten. Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Ja jeg ser at det skal funke, men det fungerer ikke hos meg. WinXP, Firefox 3.0 Eneste forskjellen hos meg er at min Dreambox har en "lokal" IP adresse 10.0.0.2, mens hos de andre vi har testet hos ,har DBen en "vanlig" IP adresse, 80.232.323.23 osv Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ja jeg ser at det skal funke, men det fungerer ikke hos meg.WinXP, Firefox 3.0 Eneste forskjellen hos meg er at min Dreambox har en "lokal" IP adresse 10.0.0.2, mens hos de andre vi har testet hos ,har DBen en "vanlig" IP adresse, 80.232.323.23 osv hvilken Ip adresse har PCn din da ? Skal det funke, må både PC og Dremboks være på samme nettverk (dvs ip adressen på PCn din må være 10.0.0.x og ha samme nettverksmaske) Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Ja, PCen min har 10.0.0.3 og 255.255.255.0 Dreamboxen har 10.0.0.2 og 255.255.255.0 Får denne feilmeldingen: "Klarte ikke koble til nettstedet. Firefox klarte ikke å opprette en tilkobling til tjeneren på 10.0.0.2. Selv om adressen ser ut til å være gyldig, klarte ikke nettleseren å koble til det. * Kan nettstedet midlertidig være utilgjengelig? Prøv igjen senere. * Klarer du å åpne andre nettsider? Kontroller datamaskinens nettverksforbindelse. * Er datamaskinen eller nettverket ditt beskyttet av en brannmur eller mellomtjener? Feil innstillinger kan gjøre det umulig å åpne nettsider. " Har iingen spesielle instillinger, alt er default/standard. Ingen andre prob med nettleser el websider Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ja, PCen min har 10.0.0.3 og 255.255.255.0Dreamboxen har 10.0.0.2 og 255.255.255.0 Får denne feilmeldingen: "Klarte ikke koble til nettstedet. Firefox klarte ikke å opprette en tilkobling til tjeneren på 10.0.0.2. Selv om adressen ser ut til å være gyldig, klarte ikke nettleseren å koble til det. * Kan nettstedet midlertidig være utilgjengelig? Prøv igjen senere. * Klarer du å åpne andre nettsider? Kontroller datamaskinens nettverksforbindelse. * Er datamaskinen eller nettverket ditt beskyttet av en brannmur eller mellomtjener? Feil innstillinger kan gjøre det umulig å åpne nettsider. " Har iingen spesielle instillinger, alt er default/standard. Ingen andre prob med nettleser el websider Prøvd å pinge dreamboksen ? Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Ja ik noe problem å pinge den.. Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ja ik noe problem å pinge den.. prøvd å skru av alt av brannmurer ? Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 - Prøvd å skru av alt av brannmurer og AV program etc, ja.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du må hake av for at du skal kunne gå inn på webinterfacet i konfigurasjonsmenyen. Har du ikke de, vil du ikke kunne komme inn på boksen via webinterface. Du kan bruke en hvilken som helst dreambox fjernkontroll til å slå på webinterfacet. Står muligens forkortet til webif. Ligger muligens under ekspert konfigurasjoner. Har dm800 nå, så kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn dette. Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Takker for tipset, det høres ut som det kunne være noe.. men finner ikke dette i menyene til DM500..?? Har gått gjennom alle menyer etc flere ganger nå, men finner ikke noe som heter Webinterface eller lignende desverre.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det ligger under der det er mange (grønne) haker, tror det ligger under ekspertkonfigurasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå