Holmgang Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Heisann! Har et par gode høytallere som jeg gjerne vil ta i bruk. De skal brukes til å koble til pc, slik at jeg kan høre på musikk og se på film med de. Trenger da en forsterker, og den eneste tilkoblingen inn jeg trenger AUX(3,5 mm). Trenger minst tilkobling for 2 kanalar (går ut i fra at 1 kanal går til en høytaller?) men fler hadde vært fint til senere. Hadde vært fint hvis den var så liten som mulig. Så hvis noen kunne komme med tips om billige forserkere til mitt bruk, hadde jeg blitt svært takknemlig! I prisguiden Forresten, pcen min er merket med Dolby Sound Room, men vet ikke om dette har noen betydning Et siste spørsmål. Hva er benevnelsen for at den har aux? Phono inn? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Hvordan høyttalere er det du skal bruke da? Og hvor mye penger har du. Hvis du bare skal bruke den til pcen trenger du bare en inngang. Kanaler betyr hvor mange høyttaler utganger du trenger. Så det du trenger er to kanaler ja, men bare en inngang. Du kan jo høre om selgere her vil selge i stede for å bytte. Dette er en effekt forsterker, så da kan du bare bruke pcen som for forssterker/volumkontroll. Endret 11. august 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Men finnes det ikke forskjellige typer for innganger? jeg skal ha 3,5 mm. Grunnen til at jeg trenger forsterker er at høytallerene har 2 kabler (en svart og en rød) som må inn i forsterker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er det høyttalerkabler? Eller RCA? Med tanke på 3.5mm,er det fra pcen til forsterkeren eller fra høyttalerene til forsterkeren? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Det er høytallerkabler 3,5 mm er fra pcen til forsterkeren Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Da er det bare å kjøpe en 3,5mm(minijack) til RCA overgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Bare husk at en slik kabel ikke kan gi deg surround nå eller i fremtiden. Da må du nok kjøre optisk. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Er det noen optiske muligheter fra minijack da? Vil det si at jeg bare kan kjøpe hvilken som helst forsterker, GnoMiz? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ja så og si, men hvis du vil ha surround trenger du digital utgang på lydkortet ditt. Evt 5.1 utgang, men det er ikke så vanlig. Hvis du bare har to høyttalere ville jeg anbefalt å gå for en stereoforsterker. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Ok Stereoforsterker, er det de med bare to kanaler? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ok Stereoforsterker, er det de med bare to kanaler? Jepp, stereo er to-kanals. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå