Gå til innhold

Finnes det kurs for fluefisking?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes kurs innenfor fluefisking? Er det noen som har anbefalinger i såfall?

Var på golftur i Trysil i sommer og leide båt en av dagene. Prøvde selv med mark og sluk, men funket ikke særlig godt.

Snakket med noen lokale helter der oppe og de anbefalte flue.

Jeg har aldri fått til det der med flue, men ble inspirert til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MongoMan: Serriøst?

Trådstarter: Jeg er ikke lokal-kjent der oppe, men jeg vil anbefale deg å ta en telefon til et jeger og fiske-lag der oppe! :)

http://www.trysil-fellesforening.hm.no/1.html

Ser de har et telefonnummer:

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?...mp;origin=white

Lykke til! :)

Han spurte om det fantes og jeg svarte =)

Takk for tipsene, men ingen som vet om slike kurs rundt Kristiansand- området, og som har rykte blant fiskere? :p føler jeg er litt kravstor nå,hehe. Spurte en lokal der oppe, men han sa at fiskeren som pleide å holde fluekurs har flytta til Kongsvinger.

Når jeg har lagt hodet i blødt så finnes kanskje filmer om fluefisking i sportsbutikker?:)

Noen som har fått minneverdig fangst i sommer?

Flere som har lagt merke til at mygg og knott biter hardere i år enn i fjor? Har vanligvis holdt med myggmelk, men i år blir nok dette skrinlagt i samme skrin som myggmelk, olje, roll-on og serviett. Prøvde myggnetting, men fungerte svært dårlig med tanke på knott. Hva skal man gjøre da? Finne seg i det eller ta opp kampen?

Lenke til kommentar
Kjøp/lei disse filmene :w00t: :

Tørrfluelandet 1, 2 og 3 (disse du se)

Ørreteldorado

Ørretjakt

Rett linje

Bård og Lars på fisketur

Bård og Lars på fisketur er jo konge! Kanskje den beste serien som har gått på NRK :) Var her jeg så Trysil. For de som husker han "høvdingen" under det tradisjonelle fiske-ritualet, så var det han jeg var på jakt etter når jeg dro dit, men det var han som hadde flytta. Typisk. Skal sjekke om jeg finner noen av disse på youtube, ellers så får jeg vel komme meg ned på sportsbutikken å kjøpe den :)

Lenke til kommentar
Masse klær og masse myggspray gjør susen =)funker ihvertfall på finnmarksvidda

Er det fordi det er mer åpent terreng og mer vind? I sommer har jeg lagt fisketurene mine inn i mer tettere terreng og når det ikke blåser eller striregner så er det nesten uutholdelig. Har vurdert å bruke myggspiraler, leter bare etter en kreativ måte å feste 10-15 slike på kroppen uten at det gjør vondt verre :)

Lenke til kommentar

Det kan bli ganske så svart rundt deg når du står på vidda =) Med mye klære mener jeg at alt er dekket fra top til tå og hetten er over hodet og lukket så du bare har en liten åpning som du smører godt inn med myggspray. Bare synd det er helt forjævlig på varme dager :)

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...