raWrz Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 skru av wLan mener du? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 skru av wLan mener du? ja Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 har ingen effekt har prøvd før Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 OK.Etter å ha testet all maskiner i huset med kabel med samme resultat ville jeg anskaffet en ny ruter. Test også med 2 forskjellige kabler for å utelukke feil med kabelen. Hvis ISP har ansvar for ruter ville jeg be om en ny. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Skal du ha bra ping må du kjøre kabel og kaste alle andre av nettet samtidig. Store nedlastinger og torrents raserer pingen din! Lenke til kommentar
Micah^^ Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Med mindre det er et software basert problem på alle maskinene (read: malware), så ligger problemet i routeren. Følg tipset til Knopfix. Det er sikkert mange som kan gi gode forslag til router, om ikke ISP vil utstede en ny. OK.Etter å ha testet all maskiner i huset med kabel med samme resultat ville jeg anskaffet en ny ruter.Test også med 2 forskjellige kabler for å utelukke feil med kabelen. Hvis ISP har ansvar for ruter ville jeg be om en ny. Redigert: Jeg er forresten ny her! Heisann sveisann! Endret 12. august 2008 av Micah^^ Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 greit Prøvd FW oppdatering? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Slå av alle andre maskiner som er knyttet til routeren, så du er helt sikker på at ingen andre er på samme nett. Prøv så ping med en maskin som har kun kablet kontakt med routeren. Får du da fortsatt like høy ping? Som flere har nevnt kan det også være en god idé å oppgradere firmware på routeren. Lenke til kommentar
Hooper1004 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 jeg gamer Counter Strike Source og Half Life 2 deathmatch når jeg hele tia etter 1-5 min får "your ping is too high" irriterer meg og skjønner ikke hvordan internett tilkoblinga kan være så dårlig jeg har en acer aspire 5930g vi er maks 3 bærbare maskiner på det tråløse internette samtidig har ca 100-200 ping normalt og under 100 på noen baner hvis jeg er heldig edit: har comodo firewall pro og avira antivir persobal free tak for svar hvis du har høy PING er det for dåli nettverk du burde skaffe deg brebånd Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 har ikke funnet FW på telernor sine sider har slik multimodem Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 hvis du har høy PING er det for dåli nettverk du burde skaffe deg brebånd Fint om du leser litt før du svarer og vet hva du svarer på.Han har allerede bredbånd.Og som du ser er det diskutert hva som er dårlig gjennom hele tråden. Ta dette dette som et tips Lenke til kommentar
radivx Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) broren min gjør det av og til (piratnedlaster Delux ) Mulig løsning på problemet ditt. Torrent som er den vanligste måten å kopiere på i dag benytter seg av et høyt antall tilkoblinger. Dette kan være med på å skape problemer med modem og ruter og skape delay på trafikken (høy ping). Det kan også være at broren din struper båndbredden enten fra leverandør eller i trådløsnettet. Dårlig trådløst signal skaper også problemer. Pass på å skru av alle nedlastingsprogrammer og test gjerne med kablet tilkobling. Edit: Min speedtouch bruker også 100ms på å svare på tracert, så tror ikke det er så veldig relevant i forhold til spilling. (med og uten torrents kjørende). ping mot uninett.no svarer på det beste 13ms, vg.no er på 20ms (denne varierer) Endret 13. august 2008 av radivx Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det er fint folk gidder å lese igjennom tråden før de svarer, virkelig.... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 broren min gjør det av og til (piratnedlaster Delux ) Mulig løsning på problemet ditt. Torrent som er den vanligste måten å kopiere på i dag benytter seg av et høyt antall tilkoblinger. Dette kan være med på å skape problemer med modem og ruter og skape delay på trafikken (høy ping). Det kan også være at broren din struper båndbredden enten fra leverandør eller i trådløsnettet. Dårlig trådløst signal skaper også problemer. Pass på å skru av alle nedlastingsprogrammer og test gjerne med kablet tilkobling. Edit: Min speedtouch bruker også 100ms på å svare på tracert, så tror ikke det er så veldig relevant i forhold til spilling. (med og uten torrents kjørende). ping mot uninett.no svarer på det beste 13ms, vg.no er på 20ms (denne varierer) les hele så får du med det at jeg har testa alt Lenke til kommentar
radivx Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Så det selvsagt litt sent ja Har sett litt rundt på nettet og det er en del som klager på at 3dje parts firewall lager kluss med Steam spillene. Her er blandt annet en diskusjon om temaet http://www.halflife2.net/forums/archive/in...hp/t-58414.html Andre forslag ligger i å sjekke om Steam er satt til bredbåndshastighet da det kan oppstå teite problemer om linjen er satt til 28k eller annen modem tilkobling. Endret 13. august 2008 av radivx Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 har sjekka om brannmuren på ruteren er på men den er av og jeg har COMODO brannmur hvis du ikke har fått med deg det skal lese den forum greia Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 haha fant en metode som var litt rar:p for opp opgave behhanfling ta priority på low på steam.exe eller hl2.exe må teste den ja Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Så at hadde komodo brannmur og lurte på om den kanskje kunne ha noe med saken å gjøre, men om det er testet så er det jo greit det og. Virket low priority "hacken" da? Har du testet med pingen du får på ikke-steam spill? Slik at du kan sjekke om det er linjen eller steam-spillene som har skylden? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 skal sjekke CoD4 som jeg fik for et par dager siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå