Gå til innhold

Mann satte fyr på seg selv, protesterte mot Irak krigen.


Anbefalte innlegg

Burde meldt han opp til darwin awards, men ærlig talt har han ikke sjanse å vinne uansett. Rett og slett en mislykket sjel. Folk som tar fyr på seg selv for å protestere, burde få 3 års samfunnstjeneste som går ut på å skrape opp andre selvmordskandindater fra asfalten. Om de overlever da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, trodde ikke du det var mennesker som må plukke opp dette tragiske mennesket som ganske sikkert har brent seg fast i asfalten som en svidd kylling? Å utsette andre mennesker for slikt, fordi du har en eller annen tragisk trang til å kjempe mot en eller annen sak, da mister du min respekt.

Lenke til kommentar
Ja, trodde ikke du det var mennesker som må plukke opp dette tragiske mennesket som ganske sikkert har brent seg fast i asfalten som en svidd kylling? Å utsette andre mennesker for slikt, fordi du har en eller annen tragisk trang til å kjempe mot en eller annen sak, da mister du min respekt.

Problemet er at du gjør narr av mennesker som ikke makter eller klarer og ta livet sitt, men som prøver ved og si at de kan "skrape opp døde mennesker fra asfalten". Du skisserer at de gjør dette uten tanke for hva de gjenlevende synes, det er feil! At man er egoistisk ved å ta si eget liv er medfører heller ikke riktighet, man er desperat og ofte mentalt ustabil gjerne etter lang tids depresjon. Men når man er så desperat at man velger og ta sitt eget litt, synes jeg ikke dette burde harseleres med. Selvom denne saken, kanskje ikke er av de værste.

 

Du burde heller ikke snakke om respekt, dette er ufint, da du helt klart ikke har dette for de mennesker som velger og ta sitt eget liv! Dårlig begrunnet eller ei... Ikke meningen og være krass, men vet mer om dette en det kanskje andre gjør!

 

E: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke gjort narr om det var en person som tok livet sitt av personlige grunner, psykisk helse eller tilsvarende, men å tenne på seg selv i protest mot en krig? Da får de heller arrangere en ny woodstock eller noe, og gå i tog om de har trang til å protestere.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Kan selvmord ha noe med hvor godt vi har det økoonmisk? Tenker på japanerne, de ligger vel på toppen på "selvmordslisten". Og de er vel nesten som en økonomisk stormakt å regne.

I Japan er selvmord eneste utvei etter et nederlag. Slik er kulturen! Det har bedret seg de siste årene men generelt legge de "listen" høyt når det gjelder egen innsats.

 

M

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke gjort narr om det var en person som tok livet sitt av personlige grunner, psykisk helse eller tilsvarende, men å tenne på seg selv i protest mot en krig? Da får de heller arrangere en ny woodstock eller noe, og gå i tog om de har trang til å protestere.

Men du mener forsatt at de skal skrape opp andre selvmordskandindater fra asfalten?

 

Kun egoister begår selvmord.

Savner samme type engasjement her i Norge. Egosime er ganske godt utbredt i dette landet!

Vet dere hva, jeg blir helt matt av og høre dere trekke denne parralellen, mellom selvmord og egoisme. Kan dere utypde dette, så kanskje jeg kan komme med noen argumeter, for dette er rett og slett svada!

E: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Kun egoister begår selvmord.

Savner samme type engasjement her i Norge. Egosime er ganske godt utbredt i dette landet!

Vet dere hva, jeg blir helt matt av og høre dere trekke denne parralellen, mellom selvmord og egoisme. Kan dere utypde dette, så kanskje jeg kan komme med noen argumeter, for dette er rett og slett svada!

E: Kode

En måte å argumentere for at selvmord er egoistisk på er gjennom å tenke på hvem sine følelser man setter høyest. En som tar selvmord setter sine egne følelser over følelsene til venner, familie og bekjente. Man tar en avgjørelse som skal få slutt på egne lidelser, men gjennom denne avgjørelsen gjør man bare egne lidelser til andres lidelser. Dette vil selvfølgelig mange betrakte som egoistisk.

Lenke til kommentar
En måte å argumentere for at selvmord er egoistisk på er gjennom å tenke på hvem sine følelser man setter høyest. En som tar selvmord setter sine egne følelser over følelsene til venner, familie og bekjente. Man tar en avgjørelse som skal få slutt på egne lidelser, men gjennom denne avgjørelsen gjør man bare egne lidelser til andres lidelser. Dette vil selvfølgelig mange betrakte som egoistisk.

Men dette fordi man er savner (og er lei seg), over at denne personen gjorde dette og at det resulterer i hat og bitterhet, som ofte kan forekomme når man er redd. sint og lei seg på engang. De som etter lang tid depresjon og frustrasjon begår selvmord, tenker faktisk på de etterlatte, men ja de setter sine egene følelser foran. Mange som begår selvmord som etterlater feks. brev ol. for at de gjenlevende skal "forstå". Men når man er så nede at man velger denne løsningen, burde man ikke få ego stemplet, men heller forståelse og ydmykhet. Dette er ikke noe folk gjør for og ha noe å drive med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...