Gå til innhold

[Løst]Problemer ved bruk av KVM switch

Anbefalte innlegg

jeg har problemer ved bruk av KVM switch på noen maskiner. jeg har et sett tastatur/skjerm/mus tilkoblet to maskiner. etter et par sekunder blir skjermen helt sort uansett hvilken av maskinene jeg bruker. jeg hr sjekket i strømalternativene i Kontrollpanelet (bruker Xp) og der har jeg satt "Aldri" på at noe skal skrus av på maskinene ved inaktivitet. jeg har prøvd med tre forskjellige merker på switcher men problemet vedvarer.

jeg har et sett til med maskiner komlet til en switch som har samme problemet. noen tips?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har problemer ved bruk av KVM switch på noen maskiner. jeg har et sett tastatur/skjerm/mus tilkoblet to maskiner. etter et par sekunder blir skjermen helt sort uansett hvilken av maskinene jeg bruker. jeg hr sjekket i strømalternativene i Kontrollpanelet (bruker Xp) og der har jeg satt "Aldri" på at noe skal skrus av på maskinene ved inaktivitet. jeg har prøvd med tre forskjellige merker på switcher men problemet vedvarer.

jeg har et sett til med maskiner komlet til en switch som har samme problemet. noen tips?

Ettersom du allerede har forsøkt med ulike KVM-switcher ville jeg i denne omgang forsøkt med en annen skjerm. Hva skjer forresten dersom du kobler skjermen direkte i en maskin etter den er "blitt sort".

Lenke til kommentar

det da fungerer skjermen normalt. har hørt litt rundt og fått tilbakemelding på at det kan skyldes strømalternativer/strømbesparelse eller for høy oppløsning på en av maskinene i forhold til det switchen klarer. har ikke prøvd noen av disse enda så flere råd søkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...