MistaPi Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 vill denne versjonen være en indikasjon på at det er den nye plattformen? Jasper var det den het?altså mindre GPU, CPU har allerede blitt mindre Ser ut som at jasper ikke er klar riktig ennå. http://benheck.com/08-06-2008/inside-a-60-gig-xbox-360 Forøvrig er det riktig at CPU ble mindre på falcon revisjonen med at produksjons prosessen er krympet til 65nm, men GPU og eDRAM brikkene ble også noe mindre selv om disse forsatt er på 90nm prosess. http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3152&p=5 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ikke dumt. Dette henger vel litt sammen med den store live-oppdateringen som kommer til høsten. Den vil gi oss muligheten til å legge spillene inn på HD for å forbedre lastetider (oppmot 30% raskere iflg. Microsoft) og (forhåpentligvis) fjerne litt DVD-støy. Det vil vel forhåpentligvis fjerne all DVD-støy, foruten i oppstarten der den vil verifisere plata. Det vil nok også virke positivt i spill som har problemer med at texturene lastes tregt inn. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 beklager offtopic men:neste xbox kan da fint hete xbox400 da alle oppdaterte personer som bruker det metriske systemet vet at det er 400 grader i en sirkel Kan dog bli vansklig å selge til amerikanerene. Hæ? Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vil det fjerne lagginga på mass effect a? Håper forøvrig det kommer en no cd hack. Kanskje en cd som inneholder verifikasjon for alle spilla? Det hadde vært noe inntil da er lagring på hdd ikke verdt penga jeg må ut for en 120 gigger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Fatter ikke hvorfor alle gauler om "RRoD-problemet." Du får den jo tilbake ganske kjapt hvis det skulle bli et problem. Hvis man ikke klarer seg 2 uker uten xboxen sin, så burde man heller finne seg en ny hobby synes nå jeg. Jeg har alltid hatt den heeelt åpen og på samme plass i 2 år, aldri fått RRoD. Så lenge den ligger nede og har tilgang på luft, så er det mindre sjanse for at det skjer. Kunne jo vært verre. Andre konsoller går jo i stykker hvis strømmen går, eller hvis den fryser og du må slå den av. Grrr.. Du fatter ikke hvorfor folk gauler om det? Det burde jo ikke akkurat være særlig vansklig å fatte? Feilraten var på et tidspunkt rundt 30%, du synes kanskje ikke det er noe problem å sende inn en xboxen (ofte tilogmed flere ganger), men det er burde jo være åpenbart hvorfor det kan være slitsomt for folk, spesielt om de har moddet den på noe vis. Feilraten på xbox-var skandaløst høy, og et stort problem. AtW Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Så nå begynner de vel med install required på spill etthvert da? Hva med de som ikke har harddisk? Jævla tragisk at de skifter innhold i den boksen hele tiden. Fordelen med konsoll var jo at man bare trenger en versjon? Latterlig Hadde de bare produsert en versjon, hadde den vært billigere å produsere, billigere å selge. (For idioter, de hadde ikke behøvd å opprette flere produksjonslinjer, noe som medfører lavere kostnader). Endret 12. august 2008 av Excelsion Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) du har ett valg, du kan bestemme selv, dette har MS skjønt i motsetning til visse andre. de kommer aldri til og tvinge noen til og installere spillet. synes det er en bra ting av vi kan velge og vrake i 360 produkter og muligheter. skifter innhold heletiden? vill du heller a en xbox fra 2005 som aldri blir forbedret og konstant får RRoD? Endret 12. august 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 forbedret m.t.p. RROD ja, men ikke på "ytelse". Hele poenget med konsoll er jo at alle skal stille på lik linje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 det er jo ikke noe bedre ytelse i nyere boxer.. ihvertfall ikke noe som er vits å diskutere Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det blir en vesentlig forskjell hvis spill evt. skulle begynne å kreve lokal installasjon jo. Men det er spekulasjon enda da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det blir en vesentlig forskjell hvis spill evt. skulle begynne å kreve lokal installasjon jo. Men det er spekulasjon enda da. som sagt så tviler jeg på at det skjer, siden det egentlig ikke er noe behov for det. utviklere kan finne på å gjøre det, men da velger de og ekskludere de uten hdd. Burnout Paradise krever HDD for Online delen, jeg synes utviklere skal få seg noen baller og si, "vår spill trenger Hdd lev med det" så får folk som ikke har hdd kjøpe en hvis de vill spille det, men da kan de gå glipp av mye cash. poenget er at MS gir deg et valg, hvis du vill gjøre det, du må ikke. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Så nå begynner de vel med install required på spill etthvert da?Hva med de som ikke har harddisk? Nettopp derfor er det ytterst få spill som krever harddisk. Hvis dem skal kreve en stor innstallasjon vil det også fort ekskludere dem med 20GB harddisk, noe som ville være å skyte seg selv i foten. Jævla tragisk at de skifter innhold i den boksen hele tiden.Fordelen med konsoll var jo at man bare trenger en versjon? Latterlig Hadde de bare produsert en versjon, hadde den vært billigere å produsere, billigere å selge. (For idioter, de hadde ikke behøvd å opprette flere produksjonslinjer, noe som medfører lavere kostnader). Harddisken kan ses mer på som tilbehør som kobles til på siden av konsollen og det er ikke noe nytt at enkelte spill krever spesielt tilbehør. Endret 12. august 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 360 heter jo ikke 360 fordi logoen er rund men neste boks kommer garantert ikke til å hete 720, eller noe slikt. Har du sett sirkelen rundt power knappen på Xboxen din? Den har fire 90 graders kurver som til sammen danner en 360 graders sirkel. ja men det er ikke derfor den heter 360. den heter 360 for to grunner, 1: de måtte ha ett 3 tall, så den ikke virket dårligere enn PS3 2: det er en all around media center kan brukes til alt altså 360 grader Hva er det for noe BS a? Microsoft må ikke kalle spillemaskinen sin for noe høyere tall enn Playstation. Xbox måtte ikke hete Xbox 2.4 når Playstation het Playstation 2, og det måtte de ikke nå heller, og det må de ikke i fremtiden heller. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nei, de må ikke, men Xbox 360 virker mer appelerende en Xbox 2 når PlayStation 3 er nærmeste konkurrent. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Men hvis det var fordi de ikke kunne bruke Xbox 2, så tror jeg de ville kalt den noe annet enn Xbox 360, for den idéen kommer fra den Xbox sirkelen. Thats just the way it is.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Men hvis det var fordi de ikke kunne bruke Xbox 2, så tror jeg de ville kalt den noe annet enn Xbox 360, for den idéen kommer fra den Xbox sirkelen. Thats just the way it is.. altså de lager ikke designet før navnet. de finner på et konsept med navn, deretter ett design. flest folk er sauer, hvis denne gen, Xbox var Xbox 2 så er PS3 automatisk bedre pågrund av tallet 3, det er ren psykologi Endret 12. august 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Kan jeg på noen måte bytte inn min Xbox 360 20GB (kjøpt i mai 2008)? Har nesten ikke brukt den, tror jeg snart vokser vekk fra spill. GTA IV var greit og Gears of War er bare overskrytt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Kan ikke tenke meg vi får byttet de gamle i nye. 20GB-versjonene vil jo fortsatt selges for noen hundrelapper mindre. Når jeg var og forhørte meg etter harddisk-versjonen i Drammen, fikk jeg beskjed 2 steder (spaceworld og gamestop) at de ventet med å bestille flere Xbox Premium til den nye versjonen kom. Hadde ikke tid til å vente på det (lillebror på besøk i 3 uker), så jeg stakk på Elkjøp og fikk en 20GB. Det er flere bra spill enn de amerikanske. Jeg har mere og mere sansen for japanske spill som Naruto (selv om jeg aldri har sett eller lest serien), Ninja Gaiden 1+2, Castlevania: Symphony of the Night (arcade), Lost Odyssey, Soul Calibur IV..også har man jo Mass Effect også da. For meg som er over 30, er det utrolig mye gull i Live Arcade-delen også. Spill fra 80 og tidlig 90-tall. Men det er sant, jeg er ingen hardcore-gamer lengre, blir vel sånn med alderen. Spiller kanskje noen timer i uka. Enkelte dager er ikke boxen på i det hele tatt. Endret 12. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Fordelen med konsoll var jo at man bare trenger en versjon? Latterlig Ja? Prøver du å si at en Arcade xbox ikke spiller det samme som en ELite? Lenke til kommentar
simen199 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har en xbox 360 som er ødelagt som jeg ikke har sendt inn til reprasjon enda tror dere de spanderer en med 20 gb da hvis jeg ringer i morgen om å få sånn eske som jeg skal legge den oppi. Ps. Error koden er E74 og den andre koden 1022. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg