chberge Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei, holder på å sette sammen en CD og har en index.html fil som linker rundt til filene på siden. Hvordan kan jeg få den siden til å autostarte? Har prøvd med: [autorun] open=index.html Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Slenger meg på denne. Lurer på det samme selv Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 [AutoRun] OPEN=index.html lagre som autorun.inf på cden Lenke til kommentar
chberge Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Takk takk, skal prøves Lenke til kommentar
chberge Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Da brente jeg ut med autorun.inf filen akkurat som du skrev over, men Windows sier at det ikke er en valid Win32 application. Brente ut med en MacBook hvis det har noe å si, må jeg brenne fra Windows? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 At hva ikke er en valind Win32 application? Inf-fila eller html-fila? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 There are some limitations in the autorun.inf:You can only start executables like exe-Files You are not allowed to start documents like HTML-Files Løsningen på hvordan du likevell kan autostarte en HTML fil finner du her Lenke til kommentar
chberge Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jeg fikk når jeg dobbeltrykket på CDEN i min datamaskin. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Eventuell løsning er å lage en .exe fil i Flash med en knapp til filen, men noen som vet hva koden er for å åpne en html fil via actionscript? (Kanskje feil katagori for det men) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Løsningen på hvordan du likevell kan autostarte en HTML fil finner du her Så autostart.inf blir seende slik ut ? [autorun] Open=autobrowse.exe index.html chberge: bruk -knappen når du har noe å tilføye. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Funker dette? (windows only) [autorun] Open=start "index.html"' Endret 11. august 2008 av Giddion Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nei. Det ville du vist hvis du leste hele tråden og linken til cyclo. Du må bruke gratisprogrammet autobrowse.exe og skrive en autorun.inf fil lik den jeg postet. Gi 'index.html' det navnet som html fila du vil åpne. Jeg testet dette ved å lage en ISO-fil som inneholdt index.html, autorun.inf, og autobrowse.exe, som jeg 'mounted' i Daemon tools. Html-fila åpnet seg automatisk i den nettleseren jeg har valgt som default. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Jeg løste hele problemet med å lage en liten applikasjon i Flash som ble eksportert som .exe fil. Dermed klarer .inf filen å starte exe filen og exe filen kan videre starte HTML siden. Så takk for svar, ble en brukenes løsning til slutt. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dermed klarer .inf filen å starte exe filen og exe filen kan videre starte HTML siden. Det er akkurat det den løsningen, jeg testet ovenfor og som 'cyclo' linket til, gjør. Men du hadde ikke fått gleden av å lage en flash-applikasjon hvis du brukte den Lenke til kommentar
chberge Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hvordan fungerte det da? (Til en senere gang altså ) Er det da et program som starter og du må klikke deg videre, eller bare startert HTML filen? Men du har helt rett, det er ingenting som er så gøy som å lage sin egen flashapplikasjon som fungerer Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er bare et program som automatisk åpner html filen i default browser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå