Gå til innhold

BK: Solgjennombrud og dokumenterende bilde av en plass.

Azzido

Anbefalte innlegg

Har vært på en ukes tid og legger ut 2 av bildene jeg tok da...

Første bildet viser sola som bryter igjennom skylaget på utsiden Volda.

Andre bildet viser Baroniet i Rosendal. Prøvde her å vise hva Baroniet er kjent for og det er en stor rosehage, men samtidig ett gammelt "slott"

Hva syntes dere?

post-87335-1218455543_thumb.jpg

post-87335-1218455602_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bilde var utrolig fint. Fikk sånn "WOW" følelse når jeg så det. Det andre bilde likte jeg ikke så godt fordi jeg syntes det er noen galt med bakgrunnen. Greier ikke helt å se hva det er men. Fine blomster i hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Likte godt det første bildet, virker som det er bra for en turistkatalog , det andre bildet, er noe som ikke helt passer med, fokus på huset ikke blomstene kanskje? Kaffeslaberase ødelegger også litt ja du kunne prøve å clone brusher litt rosenbusk over dem kanskje?

Folk er noe herk de ødelegge tidløshet i bilder :)

"People suck I can prove it on a home computer, just give me two minuttes."

- Bill Hicks (1961 - 1994)

Lenke til kommentar

bilde en var et fint bilde! pent landskap. det som ødelegger er signaturen!

bilde nr 2 er jeg litt usikker på. jeg tror du kan crope litt tettere på huset på høyre siden. veldig pene blomster i forgrunnen! men bakgrunnen ødelegger dette bildet for min del

Lenke til kommentar

jeg liker begge bildene, særlig det første. Fint fanget med de solstrålene. Du har en spenstig komposisjon på bilde nummer to, som kanskje hadde fungert bedre dersom du hadde valgt en løsning hvor rosene ikke dekket hovedbygningen så mye. Det beste hadde kanskje vært om rosene dannet utgangspunktet for en forgrunn som øynene kunne hvile på, før en lot øynene vandre inn i bildet mot bygningen. Menneskene til høyre kunne du da også unnlatt å inkludere i bildet. Kanskje litt mer dybdeskarpet kunne ha gjort seg også - for å fremheve bygningen? Tja, det er jo fint som det er også. :-)

Lenke til kommentar

Takker for svar her.

først nå som dere kommenterer det så ser jeg menneskene på bildet med rosene og bygget. Skal se om jeg kan få til ett bedre utsnitt i løpet av kvelden. Med tanke på skjevheten som noen nevner så er det brukt en 17-85mm linse så det er antydning til litt vidvinkel ville jeg tro. Med dybde skarpheten på bildet så ville jeg selv ha det sånn, for meg fungerer det. Men folk har forskjellig smak.

På det første bildet blei jeg veldig fornøyd selv, var ett vakkert skue det der, bare synd jeg tok bilde like etter at solstrålene hadde opplyst den øya på bildet.

Mvh Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...