pundo Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Pycnopodia: Du, dine venner og alle du kjenner er ikke et snitt av befolkningen og kan ikke på noen som helst måte benyttes til å måle en trend. 1% av de som har kjøpt spillet var ment som et eksempel, og er ufattelig mange mennesker. Se for deg at hele TG ble satt til å gå inn på diverse forums og skrive klager. Det lager ufattelig masse støy. Jeg vil tro at antall syteposter er langt under dette og viser nettopp derfor ingen trend. Grunnen til at klagene synes så godt er pga spillets popularitet. Tharaldsen fra Funcom sa ifølge dagbladet igår at spillet er en gigasuksess. Litt flaut for han om bare 100k spillere er igjen. Vi får se når det lakker mot jul hvem som får rett. Jeg spår at AoC får ca 5millioner abonnenter på det meste i sin levetid og blir en god nr.2 etter wow. Warhammer får rundt halvparten av dette. Btw, jeg tror også at grunnen til utsettelsen med kingship, pvp-oppgradering etc. er warhammer. 1 uke før warhammer blir det tatt store grep av Funcom for å øke interessen for spillet. Det var min spådom Endret 14. august 2008 av pundo Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Det er i bunn og grunn veldig vanskelig å telle opp poster for og i mot både wow og Aoc, og da må man nesten bare prøve å få oversikten over "det store bilde". Jeg fulgte med på forum når wow kom og jeg fulgte med nå når Aoc kom. Og mitt hovedinntrykk (som mange deler etter det jeg leser) er at AoC har fått mer "pepper" enn wow. Og for meg virker det som at i hovedsaken (i wow) så er masse av klagingen relatert til ikke-game-breaking bugs og det at folk mener "sin klasse" er mindre god enn hva dem forventer. Aoc har også lignende klager selvsagt, men det kan virke som det er mer av game-breaking klager som går på konsept og "feeling" som rett og slett ikke fenger massene. Jeg er bare skuffet over at ikke Funcom "tok lærdom" av hva Blizzard har gjort med wow. Jeg leker meg med at tanken bak det hele ved å hevde at det muligens skyldes en politisk korrekthet i det å ikke like ting som kommer fra USA, sammen med en god porsjon norsk stahet og særegenhet (i funcom). Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Du, dine venner og alle du kjenner er ikke et snitt av befolkningen og kan ikke på noen som helst måte benyttes til å måle en trend. Det er viktig å få frem at hans venner KAN være et snitt av befolkningen, men at det ikke nødvendigvis ER det Og man kan absolutt måle en trend ut fra det om man mangler mer utfyllende data, men at man da må poengtere at feilmarginene er betydelige Lenke til kommentar
pundo Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Det er i bunn og grunn veldig vanskelig å telle opp poster for og i mot både wow og Aoc, og da må man nesten bare prøve å få oversikten over "det store bilde". Jeg fulgte med på forum når wow kom og jeg fulgte med nå når Aoc kom. Og mitt hovedinntrykk (som mange deler etter det jeg leser) er at AoC har fått mer "pepper" enn wow. Og for meg virker det som at i hovedsaken (i wow) så er masse av klagingen relatert til ikke-game-breaking bugs og det at folk mener "sin klasse" er mindre god enn hva dem forventer. Aoc har også lignende klager selvsagt, men det kan virke som det er mer av game-breaking klager som går på konsept og "feeling" som rett og slett ikke fenger massene. Jeg er bare skuffet over at ikke Funcom "tok lærdom" av hva Blizzard har gjort med wow. Jeg leker meg med at tanken bak det hele ved å hevde at det muligens skyldes en politisk korrekthet i det å ikke like ting som kommer fra USA, sammen med en god porsjon norsk stahet og særegenhet (i funcom). Jeg vil vel påstå at en metacritic på 80% ikke tilsier at folk syns spillet har gamebreaking flaws og ikke fenger massene. Snarere tvert imot. Går du på tråden om "anmeldelser" her på forumet og ser listen med over 40 anmeldelser ser du at disse er svært positive til potensiale i spillet. Det som er problemet er at det ikke oppleves som helt ferdig. De fleste spillerne som slutter tror jeg vil være enige i dette. Mange sier at de er skuffet over at det mangler content både iform av quest og på pvp-siden, men mener spillet har enormt potensiale i og med at motoren er superb. Disse kommer tilbake igjen når de store oppdateringene er på plass. Det er rett og slett mye tøffere å være bearshaman enn å være orc/undead eller hva svartens raser som har denne characteren) shaman. Btw "det store bildet" får du ved å gå inn på mmorpg.com og se på wow i 2003-2004 og sammenligne det med AoC 2008. Samtidig må en ta hensyn til omfanget av launch som jeg nevnte tidligere. Endret 14. august 2008 av pundo Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Virker som at de fleste synes det er dårlig fordi det er mye bugs ?! Hva er WoW i forhold, de har fortsatt masse bugs, men der ser grafikken ut som mario på gameboy color. Age of Conan utvikles hvert sekund, og spillet vil fort få fjernet alle bugs om man bare har litt tolmodighet Og dere som klager burde tenke over at spillet er enormt, de lanserte det for 3 månder siden og at de har veldig mye å gjøre. Endret 14. august 2008 av solaN - Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Hei, ja helt enig med deg, men at det var halvferdig er jo håløst og si jeg spiller det, mange timer i uken og oppfater det like fullstendig som WOW var når det ble lansert. Jeg sammenligner her med wow fordi det ikke finnes noe annet og sammenligne med. Ja, AOC har klart forbedringspotensiale, men jeg vet Funcom jobber med det, og er helt sikker på at spillet blir meget bra når de har rettet opp i småbugsene som i dag irriterer visse, meg selv inkludert til tider, men fordi spillet har så mange positive sider, tenker jeg ikke noe stort over de. Det er alltid sånn at leter man etter negative sider ved en sak, enten det er på arbeidsplassen eller når man spiller spill vil man alltid finne de Og seff har man bestemt seg for at en ting er kjedelig så skal det mye til for å snu det. Desverre er det lettere å snu de det positive til det negativ enn omvendt. Jeg synes Funcom har gjort en meget bra jobb med dette spillet og trives veldig godt i Hyboria, vet også at de fleste jeg kjenner også gjør det. Det er ofte slik at en negativ tanke sprer seg innad i vennegjengen. Dette er et psykologisk fenomen, som er helt vanlig. Håper bare folk som liker spillet i dag ikke lar seg affekter av all den negative omtalen som blir lagt fram i pressen, men fortsetter å spille. Spillet har et kjempepotensiale. Et lite spark til Pressen, dere kan godt skrive noen positive artikler om AOC også Lenke til kommentar
nagina Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Halvferdig ja. Trodde spillet skulle være mer rettet på PVP, derfor fristet det noe så jævlig men selve hoved-PVP er ikke med i det hele tatt, er god grunn til å kalle AoC halvferdig spill. De har selv sagt at spillet er rettet mot PVP men når det ikke er med så kan jeg ikke se at spillet er ferdig. Selvsagt finnes det minigames (som suger) men ... hallo, de holder ikke mål. At the moment så er det levling til 80 som hovedmål i spillet, etter det er det ikke så mye å finne på, samle litt rusk for å sy de stygge armorene som ser akkurat likedan ut når du startet spillet (kanskje litt overdrevet men) er ikke stort mye forskjell. Kan si hva jeg synes mangler i dette spillet, mini-raids, for mindre guilds, er rett og slett ikke noe for dem. EDIT: Kan linke til dagens dagbladet for de som ikke har lest: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/14/543604.html Endret 14. august 2008 av nagina Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 I min vennegjeng sluttet noen eller lot være å spille fordi PC'ene var for dårlig. Noen (flere med oppdatert hw) fikk ikke spillet til å virke i det hele tatt (en av patchene ødela alt). Noen gav seg på grunn av dårlig UI og generelt mye bugs i spillet. Noen likte ikke stemningen i spillet og ville f.eks. ha mer variasjon mellom raser. Noen syntes det var kjedelig. Ganske mange sluttet, de som var igjen lengst var de med best PC som spilte på full grafikk, når disse gav seg var det fordi ingen andre spilte og de gadd ikke holde på alene. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Jeg var akkurat i et level 35-40 område på Dagon og der var det flust av folk. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Dessverre er ikke det tilfellet på de fleste andre servere. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Kilde Nightmares Asylum hopper på toget og slutter de også. We cant take it anymore! Its the buggiest game we ever had the misfortune to play. Its just terrible. End game content seems to be designed by a 4 year old. And the end game is just who can exploit the most. Today AoC just lost 50 accounts. Kilde Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Kilde Kan selvfølglig brukes for å gi en pekepinn på hvordan ting er, men det der er ren statistikk hvor bare 719 personer har deltatt. De som er fornøyde ser du som oftes ikke pga. de koser seg ingame. Jeg kommer til å fortsette med AoC pga. jeg liker det(min mening), så får vi heller møtes på midten og si at spillet fenger noen, men har sine mangler.. Og en del folk føler seg lurt etc. Jeg gledet meg til spillet, men hadde aldri satt meg inn i hva som skulle komme. Så jeg føler meg ikke "lurt". Og bugs vil det alltids være, det er normalt i den verdenen vi bor i. Mennesker gjør feil, og de retter feil.. Som kan skape nye feil.. Endret 14. august 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 De lager jo sikkert fler mini games osv bare man venter litt Håper på det beste, det er jo faktisk alt i alt et bra spill Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) De trenger 150k abb. for å klare seg. Og det klarer de fint... http://www.dn.no/forsiden/resultater/article1466383.ece Dog er det en annen sak om det er for mange servere eller ei. Akkurat nå vil jeg si det er for mange, men etter sommeren får man se. FC sa nettopp på forumet sitt at det ikke er planer om å slå sammen servere nå, men _jeg_ tror de kommer til å vurdere det videre etter sommeren. Endret 15. august 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Det er i bunn og grunn veldig vanskelig å telle opp poster for og i mot både wow og Aoc, og da må man nesten bare prøve å få oversikten over "det store bilde". Jeg fulgte med på forum når wow kom og jeg fulgte med nå når Aoc kom. Og mitt hovedinntrykk (som mange deler etter det jeg leser) er at AoC har fått mer "pepper" enn wow. Og for meg virker det som at i hovedsaken (i wow) så er masse av klagingen relatert til ikke-game-breaking bugs og det at folk mener "sin klasse" er mindre god enn hva dem forventer. Aoc har også lignende klager selvsagt, men det kan virke som det er mer av game-breaking klager som går på konsept og "feeling" som rett og slett ikke fenger massene. Jeg er bare skuffet over at ikke Funcom "tok lærdom" av hva Blizzard har gjort med wow. Jeg leker meg med at tanken bak det hele ved å hevde at det muligens skyldes en politisk korrekthet i det å ikke like ting som kommer fra USA, sammen med en god porsjon norsk stahet og særegenhet (i funcom). Jeg vil vel påstå at en metacritic på 80% ikke tilsier at folk syns spillet har gamebreaking flaws og ikke fenger massene. Snarere tvert imot. Går du på tråden om "anmeldelser" her på forumet og ser listen med over 40 anmeldelser ser du at disse er svært positive til potensiale i spillet. Det som er problemet er at det ikke oppleves som helt ferdig. De fleste spillerne som slutter tror jeg vil være enige i dette. Mange sier at de er skuffet over at det mangler content både iform av quest og på pvp-siden, men mener spillet har enormt potensiale i og med at motoren er superb. Disse kommer tilbake igjen når de store oppdateringene er på plass. Det er rett og slett mye tøffere å være bearshaman enn å være orc/undead eller hva svartens raser som har denne characteren) shaman. Btw "det store bildet" får du ved å gå inn på mmorpg.com og se på wow i 2003-2004 og sammenligne det med AoC 2008. Samtidig må en ta hensyn til omfanget av launch som jeg nevnte tidligere. Det er jo wow 2003-2004 jeg snakker om da. Spillet "fenget" fra begynnelsen rett og slett. Og hva som er tøffest å være er opp til hver enkelt, liker du ikke high fantasy har du ikke noe i wow å gjøre:). Conan som konsept har potensiale ja, men jeg tviler sterkt på at Funcom klarer å gjøre noe med det. Jeg har etterhvert dannet meg et bilde av funcom som et spillselskap for en nisjegruppe av spillere. Klart dem har noen bra elementer i sine spill, men det er middelmådig "at best" i mine øyne. Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Funcom har aldri vært interessert i å lage et spill for massene, for dem er det viktigere at en liten del av spillerne trives enn at alle gjør det. Derfor er det nok en del som vil se på Conan og Anarchy online som kjedelige osv. At så mange allerede har kjøpt spillet tror jeg er en stor overaskelse for Funcom samt resten av bransjen, jeg er spent på hva som skjer fremover, og håper ihvertfall antall spillere stabiliserer seg snart, vi får se det blir spennende Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Funcom har aldri vært interessert i å lage et spill for massene, for dem er det viktigere at en liten del av spillerne trives enn at alle gjør det. Derfor er det nok en del som vil se på Conan og Anarchy online som kjedelige osv. Korrekt.. Jeg spiller både Anarchy Online og Age of Conan Liker begge kjempe godt. Lenke til kommentar
pundo Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Vel der fikk vi hvertfall svaret. 415 000 spiller fortsatt. Jeg tror det tallet er større etter sommeren. Jeg vet at det er mange som har sluttet og mange har frøset kontoen for sommerferie (lite vits i kaste 100kr ut vinduet liksom). I august tok timecard salget seg opp igjen. Dvs at folk er klare for litt hyboria. Vi får se hvordan serverne tar seg opp etterhvert. Hvis det blir tomt utover høsten så blir nok buddykeys og demoer tilgjengelig for alle. Lenke til kommentar
binko Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 For meg er det det. Stor skuffelse. Hadde aldri kjøpt det hvis jeg hadde visst det var slik. Morsomt i begynnelsen, så veeldig uinteressant, rett og slett. Men, men. Noen bomkjøp går man jo på. Og man får respektere andre som liker det, slik de forhåpentligvis respekterer deg. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 FunCom er et komersielt as. Klart de vil ha så mange spillere som mulig (return of investment og shareholders value). Hvis de vil at kun at en liten andel spillere skal trives, hvorfor ikke da spesialisere seg på det de er unike på? Nå ser vi at det satses på alt fra solo til 24manns dungeon. Vært mye bedre om de kjørte hardere på sine selling points. Funcom har aldri vært interessert i å lage et spill for massene, for dem er det viktigere at en liten del av spillerne trives enn at alle gjør det. Derfor er det nok en del som vil se på Conan og Anarchy online som kjedelige osv. [klipp] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå