Gå til innhold

Hovedkort har tatt kvelden, hvordan hente ut brukernes dokumenter?

Ekko

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en maskin med win xp hvor brukeren har lagret en god del dokumenter i sin "mine dokumenter"-mappe.

Maskinen har krasjet, mest sannsynlig hovekortet (må se litt nærmere på PSUen) og jeg har tatt disken ut og satt den i en annen maskin jeg kjører XP på.

Når jeg da går inn på disken fra maskinen som har gitt seg på

"c:\Documents and Settings...blablabla\user\mine dokumenter"

finner jeg brukeren, men ingen dokumenter.

Regner med dette er en rettighetsgreie som gjør at man ikke kan få lest dokumentene til en annen bruker. Men hvordan får jeg denne brukeren tilbake på en ny maskin/ny windowsinstallasjon? Evt, hvordan kan jeg få fatt i disse dokumentene?

Holder det at hvis brukernavnet og passordet er likt, så vil jeg få tilgang til filene igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelp, ser jo egentlig ut som det er det jeg leter etter, men mitt problem hva at jeg ikke fant filene/mappene i det hele tatt.

Kanskje jeg har lett på feil sted, for hadde egentlig regnet med å finne en mappe eller dokumenter hvor jeg ikke fikk tilgang.

Et lite avsporingsspørsmål:

Hvis en bruker lagrer sine egne dokumenter på sin egen bruker, dokumenter de andre brukerne ikke kan se/ha tilgang til, vil en administrator alltid kunne gå inn og se/lese disse dokumentene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...