eriklovold Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 var ute og tok litt bilder i går som vanlig, fikk et jeg synes var litt tøft. forøvrig hadde det vært ekstremt hyggelig hvis noen hadde tatt seg tid til å sjekke innom flickren min og kommentere det de likte. er helt ny med speilrefleks (3 uker siden jeg fikk det), så trenger gode råd! Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Skjønner tanken din, men jeg syntes ikke dette fungerte så godt. Kanskje, om du speilvender det og cropper litt slik at komposisjonen forholder seg litt mer til "reglene". Slik det er nå blir det bare flatt og litt rotete. Mulig det hadde vært noe bedre i farger også. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du bør nok være mer nøye med å bruke muligheten til en stram komp mot et uryddig innhold. Hvorfor sorthvitt? Slike bilder er ofte bedre i farger. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) greit, takk for tilbakemelding. her er en annen versjon. tusen takk til dere som tar dere tid til å sjekke innom flickeren min og kommenterer! det betyr veldig mye :] Endret 11. august 2008 av Lovold Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Oops. Nå ser det litt uskarpt ut for meg. Er det noen uten gin i systemet som kan sjekke om det er bildet som er uskarpt eller ginen som har lagt et slør på øynene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er nok ikke helt skarp. Om det holder med Smart sharpen eller ikke, skal være usagt. Men bildet er allikevel en del bedre i farger. Men som PMnormal komemr til å påpeke - slike motiver må være helt skarpe. Tom Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 okey, det skal jeg huske på til neste gang! var egentlig lite arbeid lagt i dette bildet, snubla bare over en betongvegg med knuste fliser på da jeg var ute og fotograferte ved en bro. skal prøve bedre neste gang ;D Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Syns svart-hvitt-bildet hadde et spennede motiv, men komposisjonen ble kanskje litt vid. Lurer på om bare den ene flisen som var sprukket med litt rundt kanskje hadde gjort seg på et kvadratisk ark. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sort-hvitt bildet er mye bedre i mine øyne, men det er ikke sort-hvitt konverteringen som gjør det. Men så må jeg selfølgelig titte litt mer mens jeg skriver, og nå blir jeg ikke enig med meg selv ... Det er elementer jeg liker i begge bildene som ikke er i det andre. Det er vel forresten en del fortegning på disse bildene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) okey, det skal jeg huske på til neste gang! var egentlig lite arbeid lagt i dette bildet, snubla bare over en betongvegg med knuste fliser på da jeg var ute og fotograferte ved en bro. skal prøve bedre neste gang ;D Det lønner seg alltid å ta en del bilder (med forskjellig utsnitt) når du kommer over slike motiver. Da kan du se hva som virker og ikke virker når du kommer hjem. Og da er det også større sjanse for et blink-skudd. Tom Endret 11. august 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå