Gå til innhold

Nytt Raid-0 SSD oppsett

Jensus

Anbefalte innlegg

hmm, merkelig, kan det være pga random read problematikken? Høres merkelig ut hvis ikke alle filene ligger veldig defragmentert, noe de ikke bør hvis ikke du har installert og slettet veldig mye rart.. Sikkert noen andre som er hvassere på slikt enn meg her :)

Fant hva som var grunnen. Hadde slått av UAC, noe som irriterer meg grenseløst. Slo på denne igjen og deretter restartet. Nå bootet vista på 40sek. Så det ser ut til at jeg blir nødt til å ha brukerkontokontrollen på:(

Men systemet er fremdeles ikke helt på topp. Vista henger i ny og ne når jeg prøver å starte programmer. Går fort 2-3 min da ingenting skjer, før alt løser seg opp og fungerer normalt.

Håper jeg kommer til bunns i problemet for slik kan jeg ikke ha det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, merkelig, kan det være pga random read problematikken? Høres merkelig ut hvis ikke alle filene ligger veldig defragmentert, noe de ikke bør hvis ikke du har installert og slettet veldig mye rart.. Sikkert noen andre som er hvassere på slikt enn meg her :)

Fant hva som var grunnen. Hadde slått av UAC, noe som irriterer meg grenseløst. Slo på denne igjen og deretter restartet. Nå bootet vista på 40sek. Så det ser ut til at jeg blir nødt til å ha brukerkontokontrollen på:(

Men systemet er fremdeles ikke helt på topp. Vista henger i ny og ne når jeg prøver å starte programmer. Går fort 2-3 min da ingenting skjer, før alt løser seg opp og fungerer normalt.

Håper jeg kommer til bunns i problemet for slik kan jeg ikke ha det.

Har du testet å slå det av igjen for å se om det får samme effekt med treg oppstart? Treg oppstart er jo nesten bedre enn å ha brukerkontrollen på :p. Kan ikke skjønne at det ekan være den egentlige grunnen.

//Offtopic//

Testet litt HD-tune :D

8 stk 15k.5 sas 74gb. Maksa kontrolleren lett gitt :mrgreen:

post-42975-1221494212_thumb.jpg

Ditt skinn :p Får trøste meg med at det sikkert kostet skjorta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...