TDZGamer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei, jeg driver og fikler med min USB pen og tenkte det hadde vært fint å kunne boote fra den for testing og feilsøking. Jeg har funnet endel guider på nettet men alt stopper opp der jeg skal finne DOS system filer. Jeg har 2 XP Pro CDer og en Vista Ultimate CD, burde jeg ikke ha de filene et sted? er de gjemt i et arkiv eller noe slikt kanskje? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mulig det er andre måter å gjøre det på, men jeg brukte floppy. Formater en diskett og slå på "Create an MS-DOS startup disk". Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Mulig det er andre måter å gjøre det på, men jeg brukte floppy.Formater en diskett og slå på "Create an MS-DOS startup disk". Har ikke floppy, kan sikkert skaffe, men hele poenget mitt er jo at jeg skal få det til å funke med USB penn . De MS DOS filene må jo hentes fra et sted? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sorry, dårlig forklart fra min side. Poenget var at den prosedyren jeg fant brukte en floppy til å lage bootoppsettet, og så kopierte den fra floppy til USB. Finner ikke den prosedyren akkurat nå, men hadde lastet ned en fil som heter usb_format.exe. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Aha ... du ga meg en god ide. Jeg lastet ned et "virtual floppy" program og mountet en floppy som ram disk, formatterte den som DOS boot disk og kopierte filene over til USB disken. Nå booter den til DOS! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå