Gå til innhold

Hvordan oppdatere BIOS?

Khaffner

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppdatere BIOS på mitt Asus P5VD2-VM SE. Jeg lastet ned filene fra Asus, men der fant jeg bare en .exe-fil, .ROM-fil og en txt-fil. Jeg kjører Linux Mint 5.0, så .exe virket dårlig. Jeg prøvde å brenne .ROM'en som et image på en cd-plate og boote fra den. Virket ikke. Txt'en inneholdt bare info om hva som oppdateres, ingen howto eller noe annet som hjelper meg.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener ASUS har flashverktøyet bygd inn i BIOSen så alt du behøver å gjøre er å slenge BIOS fila inn på en USB minnepenn og gå inn i BIOS så skal det være mulighet for flashing derifra.

Men husker ikke hvilke hovedkort som hadde dette.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det du skrev, men med diskett istedenfor minnepenn, kan ikke boote fra minnepenn. I tillegg brant jeg de samme filene på en cd. I BIOS har jeg valgt å boote fra diskett og cd før harddisk, men den booter harddisk likevel. Hvordan få jeg bootet cd/diskett?

btw, bootdisk.bat lar seg ikke kjøre. Eller må jeg gjøre den executable først?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har gjort alt pepsico har sagt jeg skal gjøre, og har fått det til en diskett. Jeg putter den inn i (den eksterne) diskettstasjonen, og rebooter. Ingenting skjer.

Hva nå?

Vedlagt er et bilde der dere kan se innholdet av disketten.

post-113720-1219580572_thumb.png

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt fila i en windows-maskin og en cmd-boks kom opp, der sto det litt om at den skal guide meg gjennom å lage en bootdisk. Så står det ctrl+c to quit or press any key to continue. Jeg trykker for eks. g og cmd-boksen forsvinner. Etter det skjer det ingenting. Er det meningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...