C.F Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har Nikon D80 og en SB-600. Når blitsen står på kameraet så justerer blitsen seg etter brennvidden på kameraet. Jeg lurer på om det er mulig når en bruker blitsen trådløs. Eller om jeg må manuellt velge zoom. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når du bruker blitsen trådløst er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom brennvidde og utsnittet/flaten blitsen skal dekke (som sett fra blitsens synspunkt avhenger av dens avstand til motivet), så jeg regner med du må velge manuelt. Dessuten baserer vel den trådløse operasjonen seg på direkte kommunikasjon ved lysbaserte "morse-signaler", så kun utløsertidspunkt og lysmengde kommuniseres. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du må velge det manuelt, ja. Det er jo logisk, siden du kan plassere blitsen og kameraet i forskjellige avstander fra motivet. Lenke til kommentar
C.F Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Ok. Da hadde jeg ikke oversett en setting. Takker for svar. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Flott at artikkelen "EM i overklokking nærmer seg - Eliten samles" linker hit. Tror HW.no sliter i dag. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 vil tro det har noe å gjøre med den fiksingen på diskusjon.no mellom 10:00 og 14:00 i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå