Magnus Holm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ikke glem at det er Adaptive Path som har stått for selve konseptet, mens Mozilla kun har hjulpet dem for å få det inn i en ordentlig nettleser. Tviler på at Mozilla vil skifte fokus med det første Lenke til kommentar
idos Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Litt merkelig at så mange "forguder" IE.. IE har jo bare kopiert det Opera og FX hadde for mange år siden. Legg til litt sloppy sikkerhet og så har du IE... IE6 skal jeg ikke begynne på engang.. Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Haha holder meg til IE eg og, ingen annen søkemotor så viser sider mer korret siden de fleste er kodet til den Det er det fjerneste jeg har hørt på lenge. Det må understrekes at dette er et konsept. Har noen av dere sett bilder av for eksempel konsept biler og så den endelige versjonen på markedet? Det er snakk om å gjette seg frem til hvordan ting kan bli lagt opp i fremtiden, ikke hva som kommer i Firefox 3.2 Edit: God forklaring på det av Thlom over. Dere som kommer til feil forumpost kan legge inn et innlegg her. Nei, dette har vel ikke noe med Firefox 3.2 å gjøre i det hele tatt, ser ut til at de skal lage Aurora i tillegg til Firefox(hvis det blir noe av). Kan godt hende av Firefox fremdeles lever og oppdateres etter Mozilla Aurora kommer ; ) Lenke til kommentar
Nuust Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Litt merkelig at så mange "forguder" IE.. IE har jo bare kopiert det Opera og FX hadde for mange år siden. Legg til litt sloppy sikkerhet og så har du IE... IE6 skal jeg ikke begynne på engang.. Tror du ikke folk mener det som ironi? Vel, jeg gjorde det i alle fall. Litt synd å drive med ironi i diskusjonstråder iom. at det er litt unødvendig, men for å være teit var det nødvendig i snakk om IE. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Konseptet ser spennende ut, videreutvilker de det så blir det virkelig interesangt. Jeg kan tenke meg f.eks hvis du surfer deg inn på en side, så får du linkene som kompisene dine legger ut litt "blurry" i bakgrunnen ol. konseptet er interesangt, om enn så tviler jeg på at "den store brukermassen" er klar for en så radikal overgang. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Øhm. Jeg satt å leste http://www.gamer.no/artikler/strategi_unde...rdenskrig/54690 og leste foruminnleggene nederst, der det sto "Holder meg til IE". Skjønte ingen ting før jeg trykket på delta i diskusjonen og så at det faktisk ble lenket til feil forumtråd Lenke til kommentar
idos Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Litt merkelig at så mange "forguder" IE.. IE har jo bare kopiert det Opera og FX hadde for mange år siden. Legg til litt sloppy sikkerhet og så har du IE... IE6 skal jeg ikke begynne på engang.. Tror du ikke folk mener det som ironi? Vel, jeg gjorde det i alle fall. Litt synd å drive med ironi i diskusjonstråder iom. at det er litt unødvendig, men for å være teit var det nødvendig i snakk om IE. Kanskje de mente det ironisk ...mens jeg ble blendet av browserskjellsordet IE.. . [edit]typo: Endret 11. august 2008 av idos Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nei, dette har vel ikke noe med Firefox 3.2 å gjøre i det hele tatt, ser ut til at de skal lage Aurora i tillegg til Firefox(hvis det blir noe av). Kan godt hende av Firefox fremdeles lever og oppdateres etter Mozilla Aurora kommer ; ) Har aldri hørt om at Aurora skal bli et eget produkt. Kilde? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Syns det brukersnittet så ganske spennende ut, og absolutt noe jeg skal prøve å venne meg til hvis det blir en realitet. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er spennande og få eit innblikk i kva framtida kan bringe. Konseptet ser interessant ut, men eg går ut frå at det enda er ei god stund før det blir tatt i bruk hos den jamne brukar. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis det der blir en standard, så slutter jeg å bruke internett. links er 100000000x bedre en det bloata drittet Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Tull, Links er altfor bloated - å telnete inn på port 80 er det eneste som duger for meg. Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Synes virket utrolig spennende, hvorfor nøye seg med en enkel tab med avkappet tittel når du kan ha et ikon med et bilde av netsiden svevende i bakgrunnen. Endelig litt nytenking. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis det der blir en standard, så slutter jeg å bruke internett.links er 100000000x bedre en det bloata drittet Haha, om 20 år så er du ekvivalenten til de som i dag sitter på news og e-postlister og som synes web-forum er noe nymotens dritt. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er enige, det drite der ser ut som noe apple hadde laget, meget bra for den dumme average joe. DONT TASE ME BRO GOOGLE FOR LIFE + IE. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Alle som tror at dette blir nye FF er jo litt rare. Hvor mange konseptideer er det som blir gjennomført per dags dato? btw: Dere som kun bruker IE, dere forguder sikkert MS også? Dere har sikkert aldri prøvd en annen nettleser, og dere har sikkert aldri hørt om noe annet enn Windows som OS ... Lenke til kommentar
Professional Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har prøvd linux, bsd og OS syns de alle manglet noe som gjore de til fullverdig altarnativt på min pc hjemme hos meg. Så ja jeg forguder MS pga de gir meg det eg vil ha Lenke til kommentar
Terumo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 haha holder meg til IE ! Det gjør jeg også. ( Hilsen Terumo ) Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 På sin plass med "nytenkning" som dette. Jepp. Hadde ikke nettleserprodusentene våget nytekning, hadde vi da hatt Javascript, Ajax, tabbed browsing, osv? Mozilla må få lov til å eksperimentere litt for å kunne komme frem til et best mulig produkt for fremtiden. Det er uansett lite sannsynlig at Aurora i dagens form blir inkludert i Firefox fremover på noen måte. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Tiden er overmoden for 3D-grensesnitt for søking og gjenfinning av informasjon på Internett, men jeg tviler på at slikt samarbeid mellom brukere, som vi ser i demonstrasjonsvideoen, er det folk vil ha mest. Da tror jeg heller at folk vil trives i en nettleser der Internett presenteres i et 3D-miljø ala SecondLife, og hvor man så kan lese 2D-dokumenter etter å ha funnet dem i dette 3D-miljøet. Så hvorfor ha et 3D-miljø for å vandre rundt (surfe) på Internett? Fordi det åpner for mange flere muligheter enn i en tradisjonell søkemotor. Bl.a. kan informasjon vises på forskjellige måter, avhengig av type adresse. En lenke til et leksikon som Wikipedia kan se annerledes ut enn en bilauksjon f.eks. Det vil antagelig bli litt mer intuitivt enn en lang lang liste med lenker, slik vi har det i dag. Endret 11. august 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå