Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en vil ikke starte opp ved tillegg av ny HD.

Anbefalte innlegg

Vel....så enkelt skulle det ikke være men jeg er i hvert fall nærmere ;)

Etter at alle drivere er installert og windows update er ferdig så skjer følgende når jeg restarter:

1. Windows avslutter

2. Maskinen rebooter

3. BIOS kjører og windows logoen kommer

4. Den bar'en kommer ca 90% av strekningen fra den ene enden til den andre og da rebooter maskinen

5. Maskinen strater på ny og jeg får opp skjermen der jeg kan velge om jeg vil starte i safe mode, siste vellykkede oppstart eller som vanlig.

6. Jeg velger å starte opp som vanlig og maskinen starter opp som ingenting har skjedd. Ingen feilmelding eller noe.

Sånn er det hver gang. noen ide om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du prøve dette i og med at pc'n mest sansynlig restarter pga en "Bug-check".(Eller mer kjent som BSoD). XP er stilt inn til å restarte uten å vise feilmeldingen derfor vil du ikke kunne se denne. Dette kan du gjøre:

Dersom du ønsker kan du midlertidig skru av automatisk omstart. Dette gjøres under oppstart. Trykk F8 under oppstart og du vil få opp en tekstside med oppstartsalternativer. Bruk piltastene og velg "Deaktiver automatisk omstart". Dersom en Bugcheck/Stoppfeil inntreffer vil du kunne se en blåskjerm med info (BSoD) før maskinen slår seg av.

Kilde: Min blogg

Noter ned feilkoden du eventuelt får....

Endret av Mekotekniker'n
Lenke til kommentar

Glimrende tips!

Her er feilkoden:

STOP: C0000221 UNKNOWN HARD ERROR

systemroot\system32\ntdll.dll

Etter det jeg ser så kan det være en rekke ting, og dem anbefaler en reinstallasjon ser det ut som, samt oppdatering av drivere.

Jeg hadde noe kluss med grafikkdriveren så jeg kan prøve den først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...