Mujlza Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har per dags dato PS 7.0, men jeg vurderer å oppgradere til PS CS3. Er det stor forskjell? Takker for svar. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har per dags dato PS 7.0, men jeg vurderer å oppgradere til PS CS3. Er det stor forskjell? Takker for svar. Jeg har også 7.0 og synes den er innholdsrik nok for meg, "oppgradere"?, tror ikke den kan oppgraderes til CS3, da må man nok kjøpe nytt (?)..forskjellene er vel at du har enda flere valg/funksjoner i CS3, men for meg holder det i godt monn det som finnes i 7.0. RandiA Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 CS3 tilsvarer versjon 10 (C = versjon 8, CS2 = versjon 9). Den skal være vesentlig raskere (og påstått bedre innenfor en rekke funksjoner) samt at den skal være Vista-kompatibel. Om du har behov en oppgradering er det bare du som kan avgjøre. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du kan oppgradere frå 7.0 til CS3. Sjå Adobe.no. Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 "oppgradere"?, tror ikke den kan oppgraderes til CS3, da må man nok kjøpe nytt (?).. Vel, jeg mente vel egentlig å kjøpe CS3 på vanlig vis da Når det gjelder å kjøpe CS3 så får jeg vurdere det. Jeg har forsåvidt ikke så store behov for avanserte funksjoner, men det med at CS3 er en del raskere har en del å si. Jeg får sjekke ut litt priser. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du kan oppgradere frå 7.0 til CS3. Sjå Adobe.no. Vell, de kaller det oppgradere, men prisene er slik: Upgrade from NOK 2,112.50 Full from NOK 7,325.00 RandiA Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vell, de kaller det oppgradere, men prisene er slik:Upgrade from NOK 2,112.50 Full from NOK 7,325.00 Jepp - men prisen for oppgradering gjelder også versjon 7.0... Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Har du en lovlig kopi av versjon 7 kan du oppgradere til CS3. Det er store forbedringer på mange områder, for eksempel mye bedre støtte for 16 bits editering og filtre. Personlig synes jeg også bruekrvennligheten har blitt (litt) bedre, men det er muligens fordi jeg har brukt CS2 og CS3 mye mer enn versjon 7. Og panaorama (stich) funksjonen er vesentlig forbedret fra CS2 til CS3. HDR-funksjonen kom også i CS3 hvis jeg ikke husker feil, og RAW-konverteringsmodulen (ACR) er også kraftig forbedret. Det får sikkert an å finne en liste over oppgraderinger i de ulike versjonene, så får du se om du synes det er verdt prisen for deg. Et annet spørsmål er hva du gjør i Photoshop. Hvis det vesentlig dreier seg om globale justeringer kan det hende at du like godt kan kjøpe Lightroom som har veldig god støtte for typisk justeringer som kontrast, eksponering, hvitbalanse osv. Funksjoern for avansert editering manger imidlertid foreløpig i LR. Sist, men ikke minst. Ser man på oppgraderingsfrekvensen til Adobe så vil Photoshop sannsynligvis oppgraderes i løpet av høsten, og da kan det nok være like greit å gå rett på CS4 (hvis det blir navnet) som å kjøpe CS3 nå. Edit: Du slipper sannsynligvis momsen hvis du kjøper en nedlastbar versjon, så da kommer ned under 2000 for en oppgradering. Ser at V7 er siste versjon som gir laveste oppgraderingspris, så da er det vel en viss fare for at du får høyere pris hvis du venter på CS4. Endret 11. august 2008 av se# Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har brukt Photoshop 7.0 en del i jobbsammenheng uten å være ekspert på noen måte. Da behovet for denne type programvare meldte seg privat, valgte jeg å kjøpe Photoshop Elements 6 (du får den fra kr 695,-). Photoshop Elements deler en del ting med Photoshop fullversjon, f.eks. Raw-konverteringen (Adobe Camera Raw). Mitt inntrykk er at man i Elements jobber mye raskere med fotobehandling enn Photoshop 7 og ting er plassert mer brukervennlig. Det er mulig at en grafisk designer får mer ut av Photoshop 7 enn Photoshop Elements 6, men til fotobruk er Elements 6 rask og enkel. Det er klart at man har mye flere muligheter i Photoshop CS3 enn i Photoshop Elements 6, men hvis Elements holder til det man skal gjøre, er det ingen grunn til å legge tusenvis av kroner i oppgradering til CS3. Kjøp heller Lightroom i tillegg til Elements og ha penger til overs for mer fotoutstyr. Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Takker for svar. Jeg tror muligens jeg venter en stund. PS 7.0 duger da vel til det eventuelt kommer en ny versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå