sirmagus Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste denne. Om jeg kjøper en ting på eBay (betaler med PayPal) hvor det står at det er gratis frakt, vil jeg da måtte betale noe når jeg skal hente den på posten? Håper på raskt svar. Endret 11. august 2008 av sirmagus Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Gratis frakt er gratis frakt. Men på nye varer kan du rissikere å måtte betale toll. Lenke til kommentar
sirmagus Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Gratis frakt er gratis frakt. Men på nye varer kan du rissikere å måtte betale toll. Hvor mye er det på da? =S Endret 11. august 2008 av sirmagus Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kommer helt an på hva det er, og hvor mye det er verdt. Men dette tror jeg man stort sett slipper unna hvis man kjøper av privatpersoner. Da regner de vel med at varen er brukt, og det er det (etter hva jeg vet) ikke toll på. Lenke til kommentar
sirmagus Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 fordi jeg har hørt fra en plass, om objektet er verdt over en viss sum så må en betale 200 Kroner. Tror jeg. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kan stemme bra det, for forrige gang jeg betalte toll så var det rundt 200 kr. Lenke til kommentar
sirmagus Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 dritt =.= da koster jo tollen mer enn tingen jeg kjøper da =O Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis den koster under 200 kr tror jeg ikke at det skal være noe problem. Lenke til kommentar
sirmagus Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Hvis den koster under 200 kr tror jeg ikke at det skal være noe problem. får håpe det, for om jeg pøser på noe dyrisk nå, så kommer det til å bli en dyr fornøyelse om jeg må betale 200 for hver ting jeg kjøper XD haha Endret 11. august 2008 av sirmagus Lenke til kommentar
glennib Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Om det du kjøper er verdt mindre enn 200 kroner så slipper du toll og moms og alt det der. Sånn jeg har forstått det ihvertfall. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Om det du kjøper er verdt mindre enn 200 kroner så slipper du toll og moms og alt det der. Sånn jeg har forstått det ihvertfall. Stemmer det. Dessuten er det svært få varer det faktisk er toll på som private personer er interesert i å importere. Elektronikk f. eks. er det ikke toll på. Det eneste jeg kan komme på i farten som det faktisk er toll på er klær fra USA. fordi jeg har hørt fra en plass, om objektet er verdt over en viss sum så må en betale 200 Kroner. Tror jeg. Da tror du feil Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Her står det meste du trenger å vite om moms og tollbehandling. http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...A5l+og+svar.htm Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...A5l+og+svar.htm Bare vær klar over at det som står der gjelder bare pakker som er levert via posten. Pakker fra UPS, DHL, FedEx, TNT, etc. har andre rutiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå