Gå til innhold

Trenger hovedkort! Noen forslag?

napalm

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er på jakt etter det villeste AMD-hovedkortet med støtte for to prossessorer. Noen som har noen anbefalinger?

Pris spiller ingen rolle (til en hvis grad da...), men specn' på kortet må bare være best!

Takker for svar...ja det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nettopp du får dårligere ytelse på doble prosessorer i 3d grafikk o.l. Bare Tull. Hovedkortene som støtter tp cpu støtter ikke den siste teknologien for raskest ytelse. Kjøp det kortet komplett.no anbefaler på forsiden. Det skal visst være helt konge.

Selv har jeg A7N8X mmmmmmm så digg

Lenke til kommentar

Skal bruke det til filmredigering, bildebehandling osv. Mac blir for dyrt...så det er ikke noe alternativ!

Jeg får tenke litt på doble prossessorer, men det høres fristende ut da...

Takker for svarene.

Lenke til kommentar

hørt at det blir mye mer stabilt med doble prossessorer, men vet at rammen og hd har EKSTREMT mye å si...

Har lett en del nå, men jeg finner ikke noen skikkelig fete hovedkort... :(

Si ifra hvis noen finner noko!

Lenke til kommentar

Det er svært lite som støtter et DUAL system, og det er da svært lite vits å kjøpe det! Kjøp heller 1 rask CPU og mye raskt minne! Hovedkort med nForce2 har dobbel minnekanal og da kan du kjøpe f.eks. 2x TwinMOS PC3700 minne a 512MB, så har du mye ram med høy hastighet. Harddisk kan du jo fleske til med 2 Western Digital S-ATA 10 000 rpm disker i RAID0, da får du nok ganske heftig ytelse på den parten også! CPU ville jeg gått for en med Barton kjerne, eller ventet på neste kjerne. Barton har 512kb L2 cache og det er en fordel!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Enig at det ikke er noe særlig vits i å gå for et dual system nå. Er jo noen rykter om at Nvidia kanskje kommer med et nforce chipset for dual system, men det er vel ikke bekreftet. Ville ikke ha ventet på det. Amd chipsetet som støtter dual begynner å bli ganske gammelt. Så hvis du absolutt skal ha dual ville jeg gått for en Intel løsning.

Du vil få ytelsesøkning med dual processering, hvis programmene du benytter er laget for å utnytte det.

Ellers så kan du få en ytelsesforbedring ved at f.eks to programmer kjører på hver sin processor. Men de vil allikevel konkurrere om resten av ressursene på pc'en din og du vil ikke oppleve noe i nærheten av dobbel ytelse.

Så det kommer ann på hvilket behov du har. Kraftig 3d rendering og rendering av video vil nok gå fortere men hvis du legger samme mengden penger i et kraftig en cpu system vil du få mye mer moderne chipset med mange flere funksjoner.

Dual er mer stabilt er fordi hovedkortene er bygget for stabilitet men det betyr stort sett at de er ganske ribbet for ekstra funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...