Klatt3n Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 SpeedFanen min viser som så: Temp 1: 46C Temp 2: 48C Temp 3: 10C Temp: 60C (Med ei fin lita flamme bak..) Core 0: 35 Core 1: 39 Så, jeg undrer. Hva slags temperatur er "Temp"? Jeg kan tilnærmet ingenting om PCer, men jeg er temmelig sikker på at det er hovedkortet som holder seg glovarmt. Opplever innimellom etter PCen har kjørt hardcore gaming i omtrent et døgn at den til tider bare slår seg av uten noe forvarsel eller BSOD. Men 60C kan umulig være normalt? :> En kis jeg prata med ba meg stikke på ei PC-sjappe og kjøpe ei "can of pressurized air". Er det små beholdere med trykkluft han snakker om da? Som man bruker for å blåse ut støv av kabinettet? Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 tror den tempen er for grafikkort (og det er vanlig at den er så høy) Last ned HWMonitor, der navngir den de forskjellige tempene, og du kan se hva som er varmt Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg stoler ikke helt på SpeedFan heller. SpeedFan viser at jeg har en CPU tempratur på - 275°C, altså minus tohundre og syttifem grader celsius. Har ikke hatt giddet å sjekke det opp så nøye. Bare hinter til at programmet kan vise feil tempratur. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Høres ut som en sensor som ikke er koblet til, eller at du har et hovedkort med dårlig støtta sensorchip. Intet annet. I mine system har jeg hatt få/ingen problemer med temperaturavlesning i speedfan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå