Basic_O Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei Jeg er nyutdannet innen IT og er jobbsøker nå. Skal til intervju denne uken og lurer på om det er noen her som kan gi meg noe tips ? Jobben går på drift av datamaskiner, applikasjoner og infrastruktur. Hva skal jeg være forbered på som dukker opp under intervjuet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei Jeg er nyutdannet innen IT og er jobbsøker nå. Skal til intervju denne uken og lurer på om det er noen her som kan gi meg noe tips ? Jobben går på drift av datamaskiner, applikasjoner og infrastruktur. Hva skal jeg være forbered på som dukker opp under intervjuet? På forhånd takk. Beskrivelsen av deg selv og din personliget er jo greit å være forberedt til. Husk å ta med noe som ikke utelukkende er positivt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Svake og sterke sider er det de fleste blir stående fast på. Sterke sider er faktisk verre enn svake for mange. Ellers vil de fleste vite litt mer om bakgrunn ut over det CV-en viser - type hvorfor du ble interressert i faget. Hva du gjør om X antall år er også vanlig. Dette er gjerne grunnlag for noen oppfølgingsspørsmål, og dekker personlige egenskaper. Faglig varierer det fra en konkret oppgave du skal løse på intervjuet til lett småprat rundt utdannelse interresse eller aktuelle ting i bransjen. Husk at når du først er innkalt til intervju så er det fordi de ser at du har faglig potensiale. Man er gjerne mest interressert i hvordan du er som person, og i å danne et inntrykk av hvordan du passer inn. Husk at holdning og kroppspråk er veldig viktig under intervjuet. PS, får du ikke jobben så se ned Lenke til kommentar
Basic_O Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Svake og sterke sider er det de fleste blir stående fast på. Sterke sider er faktisk verre enn svake for mange. Ellers vil de fleste vite litt mer om bakgrunn ut over det CV-en viser - type hvorfor du ble interressert i faget. Hva du gjør om X antall år er også vanlig. Dette er gjerne grunnlag for noen oppfølgingsspørsmål, og dekker personlige egenskaper. Faglig varierer det fra en konkret oppgave du skal løse på intervjuet til lett småprat rundt utdannelse interresse eller aktuelle ting i bransjen. Husk at når du først er innkalt til intervju så er det fordi de ser at du har faglig potensiale. Man er gjerne mest interressert i hvordan du er som person, og i å danne et inntrykk av hvordan du passer inn. Husk at holdning og kroppspråk er veldig viktig under intervjuet. PS, får du ikke jobben så se ned Takk for deres gode råd Må ha klar for meg svaret på sånne typiske spørsmål jeg synes også dette er vanskelig å svare, er ikke flink til å snakke om meg selv Lenke til kommentar
Basic_O Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hei igjen Første intervjuet gikk veldig bra og jeg skal til 2.intervju nå. Så lurer jeg på om noen vet om hva dette går mest på? Er det mine tekniske kunnskaper de vil spørre om? Det er vel ikke mye igjen å spørre om personligheten, fikk masse spørsmål forrige gang:roll: Hei igjenFørste intervjuet gikk veldig bra og jeg skal til 2.intervju nå. Så lurer jeg på om noen vet om hva dette går mest på? Er det mine tekniske kunnskaper de vil spørre om? Det er vel ikke mye igjen å spørre om personligheten, fikk masse spørsmål forrige gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 2. intervju kan brukes for teknisk prat, eller bare en sosial runde for å se hvordan du passer med de som jobber der i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå