Gjest Guest_Meg_* Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Tror jeg har en fellesnevner for når dette skjer, og tror det faktisk kan være litt stress. F.eks. må sove nå, skal snart opp. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Mulig du faktisk berre tenker for mykje. Det er ikkje så uvanlig i puberteten (spesielt) at ein kan begynne å tenke og dermed tru at ein kjenner noko, sjølvom det berre kan være innbilning. Vi hadde ein psykolog på skulen som fortalte om dette. Innbilninger om at puls, og at hjertet stopper. Kribblinger i armen fra hjertet eller lunger osv. Dette blei nevnt som meget vanleg. Det oppstår som angst: "adrenalinet pumper, magen kniper seg, og huden begynner å prikke". Litt som med hypokondri. Lenke til kommentar
binko Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Dette, og spesielt THIS er akkurat slik jeg har det/ opplever innimellom. Og nå lese at dette veldig sannsynlig er helt ufarlig, er veldig betryggende. Men mine "anfall" skjer som oftest foran pc'n. Lenge stillesittende. Skjer ikke så ofte lenger, kanskje en gang i måneden, eller annenhver månede. Opplever dog en liten svimmelhet uten "anfallet", så skal ta en tur til legen og kan snakke med han om det. Lenke til kommentar
Gjest Clementin Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hormonelle endringer. Ja, jeg vet at det er få som ikke vil like å høre dette etter at helsesøster har gitt dere informasjon på grunnlag av at hun ikke vil gi dere psykiske sperrer men... Det å få utløsning FOR ofte kan gi irritable bowel syndrome. Ved utløsning gjøres testosteronet i kroppen om til DHT - dihydrotestosteron (Som blandt annet er årsaken til hårtap og kviser). Dette er da helt naturligige hormonelle endringer men hvis man gjør det for ofte blir det en viss ubalanse, søk det opp... Dere vil neppe kunne lese om det på Klara Klok siden de her ikke ønsker å gi dere psykiske problemer i forhold til seksualiteten siden mange UNGE kan ha lett for det. Det er ikke snakk om å slutte helt men ikke å gjøre det hvert femte minutt og hver dag. Dette er da kun en mulighet... Håper det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå