Gå til innhold

Proson Libra 1004 vs Dynavoice M-65 / Magic F6

Anbefalte innlegg

Halloen folkens!

Jeg skal kjøpe meg nytt anlegg til leiligheten min og trenger noen med litt peiling/erfaring. Leiligheten er på 62m2 og budsjettet til anlegg ligger rundt 5000. Jeg snakker da om høyttalere + forsterker.

Anlegget skal brukes til fest, og bør kunne spille høyt lenge og bra. I tillegg så hadde d vært fint med ganske bra bass.

Jeg har da sett meg ut tre sett høyttalere som jeg føler tilfredstiller mine behov. Proson Libra 1004, Dynavoice M-65 og Dynavoice Magic F6. I tillegg har jeg sett på en Kenwood KRF-V6200 Surround Receiver 5 x 120watt som kanskje kan gå til. Men vurderer å kjøpe en 2 kanals forsterker i stedet, da jeg har hørt at det skal være bedre til 2 høyttalere:P (rundt 2x100W)

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med høyttalerene eller forsterkeren og har noen tips/meninger om hva jeg burde kjøpe. I tillegg lurer jeg på om det er noen som har tips til lignende ting til nogenlunde samme pris, spesielt da med tanke på forsterker.

Jeg har også en hjemmelagd sub, som jeg lurer på om jeg kan koble til anlegget uten alt det stresset det vanligvis er med delefilter og egen forsterker osv. Vurderer da og droppe dette.

Tar i mot alle tips med takknemmelighet! Venter spent på svar;)

Mvh simen

Endret av simen051
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Velkommen til forumet! ;)

Jeg har selv F6 og er meget fornøyd. Disse spiller (med rett forsterker) både høyt og fint. Jeg vil ikke tro de er de mest utpregede festhøyttalerne. Da tror jeg heller M-65 vil trekke det lengste strådet.

Når det kommer til receiveren, så yter ikke denne 5 x 120 watt, bare for å få dette avklart. Den vil kanskje greie rundt 5 x 30 watt med alle kanaler i drift samtidig. Les dette for mer informasjon om emnet. Det er noe jeg anbefaler alle å lese. Proson libra ville jeg derfor aldri funnet på å drive med denne receiveren. Til det er den alt for svak. (Joda, du vil få lyd. Men ikke det jeg vil betegne som god lyd.)

Subwooferen ville jeg heller ikke koblet til anlegget da vanlige receivere ikke er ment til å drive slik tung skyts (og har heller ikke passiv subwooferutgang). Men for all del, det finnes jo unntak.

Mitt forslag til deg er å kjøpe Dynavoice F6. Hvorfor? Jeg har selv meget gode erfaringer med dem, samtidig som det er en høyttaler som gir mye for pengene. Den kan dra på litt på fest, men pass på at ingen vrir volumknappen opp i skyene. Som receiver foreslår jeg som vanlig NAD T744, da denne gir mye kraft pg kvalitet for lite penger.

Hvis jeg ikke tar feil, vil du da ha litt penger igjen. Disse sparer du og legger i en XTZ 99 W10.16.

:D

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...