Gå til innhold

Vl kjøpe et rc helikopter. Maks 1000 kr. Fly fremover/bakover, opp/ned, høye/venstre

Eirik89flo

Anbefalte innlegg

Hei.

Emnetittelen sier vel det meste. Er interessert i et helikopter som kan fly "alle" veier.

Prisen må ikke overstige 1000kr. Har sett på et apachehelikopter på http://www.venneslanetthandel.no/productde...&kategori=4

men de leverte ikke til svalbard. Fant ikke dette helikopteret noen andre plasser. Så jeg er ute etter et av samme type, som kan gjøre disse manøverene

jeg beskrev. Ska egentlig brukest mest inne. Vet det er litt stort, men det er mitt problem:P har stor stue:P

Så er det noen som har et å anbefale?

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.rcmarked.no for nytt og brukt innen rc. Tror ikke du får nytt 6 kanals helikopter til den prisen. De minste er de vanskeligste å lære seg å fly med, bare så du vet det ;)

Leste på nettet at 4 kanals helikopterne kunne gjøre disse manøverne. jeg trodde først at 4 kanals betyr at du kan kjøre flere

av samme helikoptertype e.l sammtidig. Uansett, ja jeg er nybeynner. Men vil ha noe som er bedre enn disse piczzo-helickopterne eller hva de nå enn heter.

Lenke til kommentar
her er et veldig bra ny begynner helikopter helikopter

har hørt mye positiv om det helikopteret. Det kan fly fremover og bakover kontrollert (når du har kjørt en stund å lært litt)?

Å en annen ting, hvordan flyr man fremover eller bakover? vet det er et fucked up spørsmål, men har fjernkontrollen noen anne funksjon

enn en helt vanlig som tillater enn å kjøre fremover kontrollert?

Lenke til kommentar

Du har vanligvis to stikker med hver sine dimensjoner/akser. Hver stikke har to akser, det blir 4 akser, altså 4 kanaler.

Du flyr fremover ved å flytte høgre-stikke fremover/opp på en mode 2 kontroll. Hvis du har en hobbybutikk i nærheten så kan de sikkert vise deg litt. Sånne ting finner du og på youtube.

Lenke til kommentar

Som andre skriver her så er lamaen et godt nybegynner heli.

Kontrollene er som følger.

Høyre stikke Fremover = heliet tilter svakt forover og flyr frammover.

Høyre stikke bakover = heliet tilter svakt bakover og flyr bakover

Høyre stikke venstre = heliet tilter svakt til venstre og flyr mot venstre.

Høyre stikke høyre = heliet tilter svakt høyre og flyr til høyre.

Venstre stikke fram = heliet stiger.

Venstre stikke bak = heliet synker.

Venstre stikke høyre = heliet dreier mot høyre.

Venstre stikke venstre = heliet dreier mot venstre.

Dette var da teskje mode forklaringen men burde være umulig å ta feil av.

Dette er da som Wulong skriver mode 2 oppsett på radioen som benyttes i skandinavia og USA.

Og så lenge posten sender til svalbard skulle det ikek være umulig å få kjøpt både heli og deler på nett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke kjøp dette APACHE-helikopter du henviser til! Det er noe dritt (har det selv).

Det ser tøff ut, men det flyr ikke så bra. Dog har det hold bra, selv etter noen crash :)

MedicBELL eller E-sky flyr mye bedre!

Ellers kan du jo prøve et av disse "vanlige" helikopter med kun en rotor og stor bakpropell (det har jeg lyst på!)

Lenke til kommentar

http://www.nakshop.no/product.php?producti...=381&page=1

Det er nok det billigste ccpm heliet du får. Det er ikke noe jeg anbefaler å kjøpe, men det klare ivertfall det du sier pluss at det kan fly opp-ned. Du får et mye bedre heli om du går litt opp i pris. Husk å sett deg godt inn i hobbyen med å lese mye på rc-forumer og undersøke mye.

Det apache greiene er noe overprisa leketøy.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Skal du gå for single rotor helikopter som ditt første så ikke prøv deg på CP helikopter.

De har stor fart på rotorhodet som gir omfattende skader ved krasj.

Da vil jeg heller anbefale lillebroren til helikopteret over Honey bee FP som har fixed pitch på rotorbladene slik at helikopteret flyr med det turtallet den trenger for å gi det nødvendige løftet som trenges istedenfor at man kjører motoren på full rock n roll og regulerer røftet med pitch endringer.

I tillegg er CP helikopter med elektrisk halerotor ganske så hjelpesløse under brå manøvre ettersom halen ikke klarer å reagere raskt nok for å holde igjen plutselige vridninger.

En hale som er mekanisk forbunde med hovedrotoren bruker pitch til å holde igjen, noe som er mye raskere å endre en turtallet på en liten motor.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...