Gå til innhold

Kjøpe hodetelefoner [1000-1600,-] + bærbar forsterker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet på hybel og trenger noen gode øreklokker for ikke å skjemme naboene med film, spill og musikk, i og med at veggene er syltynne. Budsjettet kan strekkes opp til rundt tusenlappen, muligens noe lenger om nødvendig.

Jeg ser etter et par hodetelefoner som har god lydgjengivelse og som jeg skal kunne ha på meg opp mot 3-4 timer i strekk. Jeg var godt fornøyd med mitt forrige par, Koss SB/45, og lurer derfor på om SB/49 er like gode.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha totalvurdert kravene mine til hodetelefoner har jeg ombestemt meg, økt budsjettet og står nå mellom AKG K 271 Studio og Beyerdynamic DT 770 Pro. I morgen drar jeg på en butikkrunde og gjør et par lytte/komfort-tester og prøver å bestemme meg.

I tillegg er planen å gå til anskaffelse av portabel forsterker til hodetelefonene, for bruk med musikkspiller og ved PC.

Har dere noen gode forslag til en rimelig forsterker til mitt bruksområde?

Lenke til kommentar

Mitt oppsett for bærbar/jobb:

Ipod Nano

Alo Cryo Dock (50usd brukt)(Line out docl for ipod'en)

Ibasso D2 Boa (120€)DAC/Amp (brukes som dac/amp mot pc, amp mot hodetelefonene)

Audio Technica ESW9 (280usd hos price japan)

Du får google litt på dette, og hvis du er interessert kan jeg fortelle deg om mine erfaringer med dette.

Lenke til kommentar

Med budsjettet ditt, kan du gjøre som meg å kjøpe pa2v2, den er veldig billig, og fungerer ok. Så kan du heller spare til å oppgradere den senere. Bruker min pa2v2 med datamaskin og BT 770 Pro til vanlig, og er veldig fornøyd. (Bruker også line-out på iphone til pa2v2 hvis jeg skal på langreiser og vil ha med headsa)

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å ta steget opp på head-ampen så kan headsix være et veldig godt alternativ. (Ønsker meg en selv, men blir nok ny forsterker til anlegget først). Her kan du lese mer om den, og bestille. Den koster 170 USD, men tror nok den går lett gjennom tollen uten momspålegg...

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg er villig til å bruke opp mot en tusenlapp på ampen, siden jeg regner med å kunne bruke den lenge.

Fikk prøvd Goldringene og noen mer portable modeller hos Hi-Fi Klubben i dag, og inntrykket var bra. Deretter sjekket jeg ut Tre45 og hørte på DT 770 og K 271. Dessverre hadde ikke Tre45 så stort utvalg av musikk å høre på, så jeg fikk ikke et like helhetlig inntrykk av dem.

Om jeg klarer å hale i land en god deal på eBay tror jeg at jeg ender opp med en 770 Pro.

Søket etter en forsterker fortsetter, men Headsix så interessant ut. Jeg vurderer også de to minste modellene på www.headphone.com. Fortsett å komme med tips!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet D2000 noe sted, og har ikke fått testa dem, dessverre.

Og lydisoleringen er et fint pluss på Beyerdynamicen, siden jeg da lettere kan bruke dem i andre situasjoner enn hjemme på hybelen. Det største ankepunktet er at prisen sprenger budsjettet mitt (godt over 2000 kroner på Hi-Fi Klubben og ca. 1500 på eBay) i forhold til de andre aktuelle modellene.

Lenke til kommentar
Tror jeg går for Meier Audio sin 2Move. Da får jeg USB DAC, litt bedre bass og crossfeed-filter, noe som er et stort pluss for 300 kroner ekstra. Tusen takk til alle som har kommet med tips og forslag!

Et veldig bra valg, har selv en stasjonær forsterker fra Meier Audio og den er utrolig godt byggd, er sikker på at jeg kan kjøre over den med en bil og den vil tåle det fint.

Har du testa Denon 2000? Jeg synes disse er langt bedre enn 770, dersom du ikke har behov for all lydisoleringen 770 har.

Har ikke hørt D2000 men ville styrt så langt unna 770ene som mulig om ikke lydisolasjon er viktigere en noe annet. Har selv hatt rundt 15 hodetelefoner og de er de eneste jeg virkelig har mislikt. Bassen er altfor kraftig og ukontrolerbar selv med en god forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...