Xhesa Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har et kjedelig problem med skjermkortet mitt (Asus GF4 Ti4600). Har alltid hatt problemet, og merker at kortet kjører langsommere enn det skulle, i forhold til minne hastighet osv. I GF4-properties får jeg beskjed om at busstypen er en "AGP (PCI-modus)" Jeg kjører Win2000prof. har 512md SDram PIII 1Ghz Asus GF4 Ti4600 (128mb DDR-ram) (AGP, så klart) ombygd Dell-maskin (bah, fortsatt Dell-hovedkort hvertfall) Jeg har de nyeste driverene installert, jeg har hatt det samme problemet helt siden starten, omtrent et år siden, med eldre drivere. Jeg har reinstallert driverene og prøvd alt jeg kan komme på, men ingenting synes å virke, har noen andre opplevd dette? (Vel, duh :wink: ) Vet det ikke er det beste, men ram'en til kortet er DDR, 128mb, og skulle vært raskere, heh, kjører på PCI mode. Når jeg kjører DXdiag får jeg vite at "AGP Texture accelleration" er not available. Hva kan være galt? Har antageligvis glemt en del system spec's, men si fra, så sjekker jeg... Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 AGP har etter det jeg har forstått å gjøre med at skjermkort og hovedkort passer sammen. har du ikke ledig AGP slot i hovedkortet hjelper det ikke om skjermkortet er AGP, da får du ikke satt det i! Siden du bruker skjermkortet vil jeg anta det ikke er tilfelle, da må det være drivere. Har du sjekka enhetsbehandling i kontrollpanel/system/etsted...? Der står det hvordan hver komponent fungerer. AMDturbo Jeg har et kjedelig problem med skjermkortet mitt (Asus GF4 Ti4600).Har alltid hatt problemet, og merker at kortet kjører langsommere enn det skulle, i forhold til minne hastighet osv. I GF4-properties får jeg beskjed om at busstypen er en "AGP (PCI-modus)" Jeg kjører Win2000prof. har 512md SDram PIII 1Ghz Asus GF4 Ti4600 (128mb DDR-ram) (AGP, så klart) ombygd Dell-maskin (bah, fortsatt Dell-hovedkort hvertfall) Jeg har de nyeste driverene installert, jeg har hatt det samme problemet helt siden starten, omtrent et år siden, med eldre drivere. Jeg har reinstallert driverene og prøvd alt jeg kan komme på, men ingenting synes å virke, har noen andre opplevd dette? (Vel, duh :wink: ) Vet det ikke er det beste, men ram'en til kortet er DDR, 128mb, og skulle vært raskere, heh, kjører på PCI mode. Når jeg kjører DXdiag får jeg vite at "AGP Texture accelleration" er not available. Hva kan være galt? Har antageligvis glemt en del system spec's, men si fra, så sjekker jeg... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Let i BIOS om du finner no sted du kan sette AGP-mode. (Til 2x/4x e.l.) Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Let i BIOS om du finner no sted du kan sette AGP-mode. (Til 2x/4x e.l.) Er ikke sikker det er så lett på et dell hk Lenke til kommentar
z10an Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Let i BIOS om du finner no sted du kan sette AGP-mode. (Til 2x/4x e.l.) Er ikke sikker det er så lett på et dell hk Bruk power strip da og override. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 z10an: En taaaaanke for stor avatar her...regelen er maks 50x50 Og det er ikke lov å reklamere heller. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 greit skal fixxe det ...trodde det stod 80*80 :o Lenke til kommentar
Talin Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Sjekk under system enheter, her skal du se etter en enhet som heter pci to pci buss. Detter er driveren for agp porten, erstatt denne med nyere agp to pci buss drivere Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Tror jeg hadde noe av det samme problemet, se link. Men jeg fant aldri ut av det. Leverte like så godt kortet tilbake til Elkjøp, ja Elkjøp! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...8642a9b3e543f86 Lenke til kommentar
EverQuest Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 install chipset driverene for hovedkortet så er det problemet fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå