Gå til innhold

Linux fremdelest avansert og instalere hardware/software i ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lenge siden jeg har testet Linux nå og tenkte og teste det igjen.

Jeg instalerte Ubuntu på min 8GB minnepenn for og teste det ut i, og di første problemene er at nettet ikke virke.

Regne med at det ikke er drivere inne til mitt Gigaset Usb 108 usb trådløse nettverkskort.

Har sett igjennom litt på dokumenter, men må si at jeg forstår folk får skrekk når di starter dette opp og klør seg i hodet.

Er dette avanserte saker og få instalere drivere, er det masse knoting med og skrive masse kommandoer fremdelest ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i alle fall ikke min erfaring. De siste årene har ting virkelig blitt bra (jeg husker min første erfaring i 97 - det var stress). For å si det slik, det eneste jeg har opplevd av problemer de senere år er skjerminnstillinger og en kortleser. Skjerminnstillingene skyltes den ene gangen en KVM switch. Andre ganger aner jeg ikke hva det skyltes. Kortleserproblemet løste jeg aldri (siden det var en ferdigpc, og jeg ikke trenge kortleseren valgte jeg rett og slett å nappe den ut). Problemet var ganske enkelt at kortleseren gjorde at maskinen brukte 10-15 minutter å boote. Det som er litt rart er at maskinen jeg puttet kortleseren inn i senere også ble "konvertert" til "Linuxdom" og nøyaktig samme distro. I den maskinen gav ikke kortleseren noe som helst problem.

Alt i alt har jeg opplevd mer kluss med Windows i det siste enn med Linux.

Kom gjerne med litt mer i feilbeskrivelsen. Er det slik at trådløst nettverk ikke finnes i det hele tatt på maskinen, eller er det slik at du ikke får startet det?

Edit: Ser ut som om det er andre som også har hatt problemer med den donglen

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...