MagnusW Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Ved salg av "ting" på nettet, når må jeg opprette eget firma? Har nemlig er liten ide om å selge "noe". Er jo tusenvis av selgere på ebay, finn, qxl etc., kan ikke se for meg at alle disse har opprettet egne selskaper? Endret 10. august 2008 av MagnusW Lenke til kommentar
okasin Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Tror nesten du trenger å definere hva du mener med å selge "noe".. Hva regner du med å omsette for pr år? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvis det er "hobbyvirksomhet" er det ikke nødvendig med firma. Grensen mellom næring og hobby er nok litt diffus, vet ikke om det finnes en veiledende beløpsgrense. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det finnes ikke noen satt grense her, nei. Det er en subjektiv vurderingssak, om det er inntekt nok til å kunne forsørge deg. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jeg er usikker på hva omsetning vil bli. Det jeg kan si er at det er snakk om salg av produkter som allerede finnes i Norge, men jeg kan holde av lavere pris. Vanlig pris i Norge for et av produktene er 1300 kr. Jeg kan selge for 6-700 kr og allikevel gå med fortjeneste. Har ikke troen på den største omsetningen i begynnelsen, så det blir bare en slags hobby kan du si da. Hvordan utviklingen vil bli vet jeg ikke. Virker hvertfall ikke som det er noe problem å sette i gang, så får vi se om det må opprettes et firma etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå