Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ta bort Ralink og bare bruke Windows Wireless

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det du kan gjøre er og skru av Ralink så det ikke starter samtidig som pc-en din.

Trykk start --> trykk på "Run" --> skriv inn "msconfig" --> så velger du startup og fjerner haken på "ralink" så skrur du av pc-en og ser om du slipper inn på nette. Vis dette går så er du kvitt ralink, vis du ikke slipper inn så bare gjør du akkurat som du gjorde for og skru det av og bare tar på "haken" igjen og rebooter så skal alt være som før.

Det du også kan prøve på er og høyreklikke på Ralink og se om det mulig og velge at windows wireless skal kontrollere valge av trådløse nett.

Lykke til

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan se ut som du bare må beholde ralink er det XP eller vista du bruker?

Jeg har selv ralink men jeg bare stoppet det fra og starte opp med pc-en og så fjernet jeg internett ikonet ved siden av klokken. Det bare starter opp automatisk og jeg får internett selvom det er ralink som skal ta seg av det trådløse signalet.

lykke til

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hvorfor lagret du ikke bare passordet? i windows sin nettleser behandler så slipper du jo og skrive inn passordet hver gang.

Det jeg har eller jeg lagret en profil i ralink og så lot jeg ralink bare ta seg av at mitt trådløse nettverks kort ble litt for glad i ralink og ville fungere skikkelig uten.

Lag en profil med nettverks koden i ralink, på de andre så bare kobler du til trådløst og så skal det bare være og skrive inn nettverks koden så lagrer windows koden automatisk.

Lykke til

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...