tahe Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei, Jeg graver rundt etter sorround-anlegg og har lest meg tullete på receiver-spec. Flere receivere reklamerer med "USB for mp3". Ypperlig! Nå kan jeg kjøpe anlegg til 50 laken for å spille stjælt musikk fra BitTorrent rippet av en idiot med skitne plater, ødelagt CD-ROM og røtne rippeprogrammer! Eksempler på receivere med USB er Harman/Kardon AVR655+755, Yamaha DSP-Z11 (Nevner MP3/WMA/WAV) + RX-V1900, Pioneer, Denon osv .... Bortsett fra Yamaha som kan spille Wav, finner jeg fint lite informasjon om støttede formater. For meg er det viktig at jeg kan få topp kvalitet fra en slik funksjon når man snakker om en receiver som skal stå i et bra anlegg. Jeg har nesten 400 GB med FLAC rippet møysommelig med dbpoweramp batch ripper i secure mode med Accuraterip-verifisering. Med en receiver som kunne lest dette fra USB (eller over nett), kunne jeg parkert CD-haugen en gang for alle i kjellern og vært garantert ubesudlet lyd. Det er en mulighet å konvertere tilbake til Wav, men det hadde vært kjekt å få alt ned på en 2.5" disk uten separat strømforsyning. OK, 400GB går ikke på ekstern 2.5" ennå. Men det finnes 2.5" disker på 500GB, så det nærmer seg. Men i Wav blir det vel dobbelt så stort eller værre. Noen som har erfaring med div receivere og kan si noe om støttede formater, kvalitet, brukergrensesnitt, features etc på avspilling av ukomprimert lyd fra USB? Jeg tenker også på ting som On-screen menu, kanskje støtte for å vise cover-art på TV'en m.m. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Jeg er på utkikk etter noe liknende, men er strengt tatt ute etter en stereo forsterker som kan motta flac via usb. Har foreløpig kun kommet over dette: http://flac.sourceforge.net/links.html#hardware Angående oppbevaring i kjelleren, vi hadde vann i kjelleren en tid tilbake og hele platesamlinga mi sto i pappesker på gulvet... Anbefaler loft eller et sted over bakken i stedet Endret 25. september 2008 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå