Gå til innhold

BK: gruppebilder fra sommerleir

Anbefalte innlegg

jeg var med å arangsjere sommerleir for noen uker siden. siden jeg var den eneste blandt arangsjørene med Speilrefleks fikk jeg i oppgave å ta bilder på leiren. nå skal det sies at jeg kjøpte kamerat mitt i sommer og fortsat er ganske fersk, men jeg er ganske fornøyd med jobben jeg gjorde.

her er et par gruppebilder jeg gjerne vil ha lit komentarer på (spesielt når det gjelder det tekniske). Målet mit for bildene var a ta gruppebilder med litt action. Først to prosjektgrupper og så et bilde jeg tok med alle deltagerene (det var litt skremmende å jobbe med så mange mennesker på en gang).

post-133413-1218405178_thumb.jpg

post-133413-1218405200_thumb.jpg

post-133413-1218405241_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gruppebilder er en pest og en plage, og har man et kamera som ser litt mer avansert ut enn de andres får man ofte den "ære" av å ta bildet, og man får "skylda" for at det ikke blir bra. Gruppebilder er ikke bra, og kan ikke bli bra. Det er nå i hvert fall min ydmyke mening om slikt.

Men for å være litt konstruktiv da; jeg syntes slettes ikke at resultatene dine var så aller værst. Men det betyr selvsagt ikke at det er mange ting som kunne vært bedre. Noen tips: en kraftig blits (eller en eller annen form for reflektor) hadde gitt litt mer detaljer i skyggepartiene - i disse tilfellene ansiktet. Bakgrunnen på bilde 2 forstyrrer litt, kunne man kanskje funnet et annet sted å stå? I bilde 3 syntes jeg actionmannen forstyrrer mer enn det gavner, jeg tror det hadde vært et mye bedre bilde uten ham - det ble litt rotete, og man skjønner ikke helt hva han driver med.

Men som sagt, til gruppebilder å være har jeg sett langt verre ting. Men det er uhyre vanskelig å ta et gruppebilde som fenger fotografisk. Men for detlagerene har du tatt ett godt minne å ha.

Lenke til kommentar

Forferdelig er det i alle fall ikke. Det første bildet er et bilde av mange mennesker. Det andre bildet har en morsom bruk av triangel. Det er jo et komposisjonsprinsipp i seg selv. Litt lite luft i toppen. Fæl bakgrunn, men den overskygges heldigvis av triangelet. Det siste bildet er litt morsomt. Du har tenkt mer på omgivelser og bakgrunn enn i bilde nummer to, og det er bra. Innholdet ikke stjeler oppmerksomheten like godt.

Men det er når jeg tolker bildene det svartner litt for meg. Det første bildet er et bilde av mange mennesker. Det andre bildet ser ut som noen gammeldagse turnere i ungt format. Og det siste bildet får meg til å undre meg over hvilken sommerleir det var snakk om. Det hviler noe homoerotisk over bilder der unge menn poserer i hvite t-skjorter.

Siden jeg klarer å få mest fornuftige tanker ut av det midterste bildet så er det min favoritt. Hadde du vært mer nøye med bakgrunnen så kunne det vært riktig bra. Som minner fra en sommerleir er de ganske gode.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Men det er når jeg tolker bildene det svartner litt for meg. Det første bildet er et bilde av mange mennesker. Det andre bildet ser ut som noen gammeldagse turnere i ungt format. Og det siste bildet får meg til å undre meg over hvilken sommerleir det var snakk om.

vel, game development camp er jo ikke akkurat noen gjennomsnitlig sommerleir :) (og det gruppebilde er nok ikke det mest homoerotiske fotografiet jeg tok den uka).

takk for god konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...