nordemoniac Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hei! Har en sender og mottaker til R/C som jeg har kjøpt 2500mAh batteri til... nå oppdaget jeg selvfølgelig at det sto 1800mAh MAKS i manualen. Hva vil dette ha av betydning? Vil senderen bli ødelagt? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hei! Har en sender og mottaker til R/C som jeg har kjøpt 2500mAh batteri til... nå oppdaget jeg selvfølgelig at det sto 1800mAh MAKS i manualen. Hva vil dette ha av betydning? Vil senderen bli ødelagt? Ampertimer (Ah) er et mål på hvor mange ampere et batteri kan levere over en time før det er utladet. Endret 10. august 2008 av phfjeld Lenke til kommentar
phanti Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er uansett lasten, i ditt tilfelle motoren, som bestemmer hvor lenge et batteri vil vare. At det har mer mAh men samme volt, vil det mest sannsynlig være større, og veie litt mer, men samtidig vare litt lengere. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Altså vil ingenting ta skade. Les deg opp på elektronikk, det burde være en av basiskunnskapene i det norske hjem. Hobbyelektronikk for nybegynnere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) De eneste ulempene jeg kan se, er at det muligens veier mer litt mer enn utstyret er beregnet for (men somregel har man en del å gå på) og at det er lang ladetid. Endret 15. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Det var egentlig det jeg trodde! Tusen takk for at dere klarnet opp i dette. Må være en dårlig oversettelse i manualene (japansk -> engelsk) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 En annen ting som kan tenkes er at elektronikken og motoren ikke tåler varmgangen av den lengere kjøretiden flere mAh gir. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 En annen ting som kan tenkes er at elektronikken og motoren ikke tåler varmgangen av den lengere kjøretiden flere mAh gir. Er kun til RX/TX - er nitro. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Da er det bare problemer med ladeutstyret som kan stoppe deg ettersom det for utstyret i bilen er "bigger is better". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå